נמשכים המאמצים לחידושן של שיחות הגרעין בווינה שהופסקו ביום שישי, אך המחלוקת בין איראן למדינות המערב על הבסיס לחידושן נמשכת.
נשיא איראן איבראהים ראיסי אמר אתמול בראיון: "הם חשבו שאין לנו מה לומר בשיחות, אך הצענו שתי טיוטות ואנו ממשיכים לעבוד. פעלנו למען שני דברים למן היום הראשון: ניטרול העיצומים והסרתם. נמשיך לעשות כן. לא נכרוך את השיחות בגורל כלכלתנו".

דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיבזדה התייחס להצהרותיהם של בכירים בישראל בנושא הגרעין והגדיר אותן "חסרות בסיס לחלוטין". לדבריו, הטענה כי למדינתו יש נשק גרעיני איננה מבוססת. הוא גם תיאר את ראש הממשלה נפתלי בנט, שלדבריו "מפיץ את הידיעות" על רמות ההעשרה הגבוהות של אורניום באיראן, כ"אדם מביש".

אשר לתהליך וינה, הדובר האיראני אמר בתדרוך לעיתונאים בטהרן כי בשיחות לא עלתה שום תוכנית ל"צעד אחר צעד" או ל"הסכם זמני". זאת, כחלק מהמגמה האיראנית לנסות ליצור את הרושם שהפסקת השיחות נובעת מחוסר הכנה ועמדה משותפת של המערב נגדם. הוא גם שלל את דברי נשיא צרפת עמנואל מקרון ולפיהם קשה להגיע להסכם על הגרעין בלי השתתפות ישראל ומדינות המפרץ בשיחות ואמר: "צרפת יודעת היטב שההצעות הללו לא חוקיות וחסרות בסיס".

הדובר חטיבזדה הוסיף: "השיחות בווינה יחודשו מאוחר יותר השבוע, והתאריך המדויק ייקבע בשיחה בין המשלחת האיראנית לבין אנריקה מורה, יו"ר השיחות ונציג האיחוד האירופי. הצדדים המערביים שמעורבים במשא ומתן צריכים להגיע עד סוף השבוע עם הצעות ספציפיות על בקשותיה של איראן, בעיקר על סעיפי הסרת הסנקציות".

אבל בצד האירופי, כמו האמריקאי, ממשיכים לגלות עמדה תקיפה המטילה את האחריות להפסקת השיחות לחידושן האפשרי על הצד האיראני. "ההצעות של איראן לגבי תוכנית הגרעין שלה אינן מקובלות", אמרה דוברת משרד החוץ הגרמני, והוסיפה כי ארצה עדיין מוכנה ללכת בדרך דיפלומטית בנושא אבל הזמן אוזל. "סקרנו את הצעותיהם בזהירות וביסודיות, והגענו למסקנה שאיראן הפרה כמעט את כל סעיפי הפשרה. ההצעות האיראניות אינן בסיס לסיום מוצלח של השיחות. אנו מצפים שהמשלחת האיראנית, לאחר התייעצויות בטהרן, תחזור לווינה עם הצעות ריאליות", סיכמה הדוברת.

ובינתיים איראן מהדקת את קשריה עם סוריה. שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולחיאן אמר במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ הסורי פייסל מקדאד, המבקר בטהרן, כי היחסים בין "כמה מדינות ערביות למשטר הציוני" אינם בהתאם לאינטרס של יציבות ושלום באזור. שר החוץ האיראני דרש גם את יציאתם של כוחות זרים מסוריה שנוכחים "ללא תיאום עם הממשלה הריבונית שנבחרה על ידי העם הסורי". עבדולחיאן גם הביע שביעות רצון מכך שכמה מדינות מערביות וערביות שוקלות מחדש את מדיניותן ביחס לסוריה.