דובר משרד החוץ האיראני אמר היום (שלישי) לטלוויזיה האיראנית הממלכתית כי הוא צופה כי טהרן תגיע להבנות עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם בקרוב. לדבריו, ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלמי, ומנכ"ל סבא"א, "הובילו להתקדמות והפערים בכמה נושאים בעלי עניין משותף הצטמצמו".

הדיווח מגיע בצל שיחות הגרעין בווינה, שלפי הדיווחים עדיין לא הגיעו להתקדמות של ממש. אמש נציג רוסיה בסבא"א ובשיחות הגרעין אף שלח אצבע מאשימה לעבר הנציגים האיראניים, ואמר כי מה שהתרחש בימים האחרונים במשא ומתן, היה מצידם בזבוז זמן. הוא הוסיף כי "איראן עשתה טעויות, ולא חידשה דבר", אך הדגיש כי הוא אופטימי ומצפה לפגישות העתידיות בין שני הצדדים. 

גם שרת החוץ הבריטית אליזבת טראס, ציינה אתמול במהלך מסיבת עיתונאים של ארגון ה-G7, כי היא גם היא סבורה שחלון ההזדמנויות בדרכו להיסגר, ואמרה: "זו ההזדמנות האחרונה של איראן להגיע לשולחן המשא ומתן. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". במקביל, הזהירו גורמים רשמיים באיראן, כי ההזדמנויות להסכם בשיחות הנוכחיות, מתקרבות לסיומן.

כזכור, מוקדם יותר היום איראן הציגה לראשונה טיל שיוט ארוך טווח, המסוגל להגיע למרחק של עד 1,300 קילומטרים. הטיל הותקן על מטוס התקיפה הרוסי סוחוי 24 ובעל יכולת נשיאת ראש קרב גרעיני. הנשק החדש הוצג במהלך ביקור של בכיר בצבא האיראני באחד מבסיסי חיל האוויר במדינה. תמונתו פורסמה בסוכנות הידיעות TASNIM, המקורבת למשמרות המהפכה.

תמונת הטיל הופצה כיממה לאחר האיום של רמטכ"ל איראן, שהבהיר אמש כי "מימוש האיומים הריקים המגיעים מתל אביב יענה בתגובה מידית". עוד נאמר כי "הדחף של הציונים נובע מפחד ואימה, הם יודעים שאם הם יפעלו צבאית הם יקבלו תגובה מידית שתשים קץ לקיומם".