סוכנות הביון האמריקאית פרסמה היום (חמישי) תמונות לווין בהן נראה כי סעודיה מייצרת טילים בליסטיים משלה בעזרת סין, וכי ישנן העברות בקנה מידה גדול של טכנולוגיית טילים בליסטיים רגישה בין סעודיה לסין. בנוסף, נתון שהתגלה על ידי סוכנות הביון האמריקאית ב-2019, חשף כי הסעודים אכן רכשו בעבר טילים בליסטיים תוצרת סין, אמנם לא ייצרו בעצמם עד כה.

פקידים אמריקאים בסוכניות רבות בארה"ב, וכן במועצה לביטחון לאומי, עודכנו על כך לפני כמה חודשים ועדכנו את הנשיא ביידן ובכירי ממשלתו. השאלה שעלתה בקרב גורמי הממשל, הייתה האם דבר זה עלול לשנות באופן דרמטי את דינמיקת הכוח באזור, בהתבסס לעובדה, כי איראן וסעודיה יריבות מרות, ולא סביר שטהרן תסכים להפסיק לייצר טילים בליסטיים אם סעודיה החלה לייצר בעצמה. גורמים בממשל, אף מודאגים כי דבר זה עלול להשפיע ולסבך את המאמצים להגיע להסכם גרעין מול איראן. 

בשל המתיחות הקיימת בין וושינגטון לבייג'ינג, גורמים בממשל אומרים כי "כל תגובה של ארה"ב עלולה להיות מסובכת גם משיקולים דיפלומטיים עם סין, שכן ממשל ביידן אף שואף לנסות ולחדש כמה נושאים בעלי עדיפות גבוהה, כמו נושא האקלים וסחר בין המדינות". עם זאת, אומרים בוושינגטון כי הקשר בין ארה"ב לסעודה נשאר יציב ואיתן: "שתי המדינות הינן שותפות אסטרטגיות וימשיכו לשתף פעולה בכל התחומים, לרבות בתחום הצבאי".