לכבוד חג המולד האפיפיור פרנציסקוס נאם היום (שבת) במשכנו בוותיקן, והביע דאגה עמוקה מפני המשברים שפוקדים את העולם בתקופה האחרונה. פרנציסקוס הזהיר כי "העולם הופך את עצמו לחסר רגישות למשבים ולסבל שמתרחשים כעת, ולא שב אליהם לב". בהודעתו התייחס גם למלחמות ולמשברים ההומניטריים המתמשכים בסוריה, עיראק, תימן ובאזורים שונים באפריקה ואסיה.

אלפים מאמיניו צפו בו בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן, ושמעו ממנו התייחסות למגפת הקורונה שממשיכה להתפשט בעולם. האפיפיור הזהיר מפני ההשלכות החברתיות החמורות של מגפת הקורונה: "יש נטייה גוברת לסגת ולהפסיק לעשות מאמץ לפגוש אחרים ולעשות דברים ביחד. ברמה הבינלאומית קיים הסיכון להימנעות מדיאלוג. הסיכון הנוסף הוא שהמשבר המורכב הזה יוביל לנקיטת קיצורי דרך במקום לפעול בדרך הארוכה יותר לפתרון הסכסוכים".

"אנחנו ממשיכים להיות עדים למספר הולך וגדל של קונפליקטים, משברים וחילוקי דעות. נדמה שאלו אף פעם לא נגמרים, וכעת אנחנו כמעט ולא שמים לב אליהם. התרגלנו כל כך שטרגדיות עצומות פשוט עוברות בשתיקה, הוסיף.

עץ חג המולד בכיכר השעון ביפו, אילן ספירא

בהמשך, התייחס האפיפיור לסכסוכים בסוריה, עיראק ותימן ואמר: "יש שם טרגדיות עצומות שכולם התעלמו ממנה, והן נמשכות בשקט במשך שנים". הוא גם קרא לאנשים לזכור את המתיחות המתמשכת בין ישראל לפלסטינים, ואת המשבר הכלכלי החסר תקדים שאוחז בלבנון כבר תקופה ארוכה. בהתייחסות לאסיה, ביקש האפיפיור מאלוהים לנחם את תושבי אפגניסטן "שבמשך יותר מ-40 שנה חיים תחת סכסוכים מתמשכים", ועל מיאנמר אמר: "במדינה ישנו חוסר סובלנות ואלימות המכוונים לא פעם כלפי הקהילה הנוצרית ומקומות הפולחן שלה".

בתוך כך, האפיפיור פרנציסקוס, בן ה-85, ציין את ערב חג המולד במיסה בבזיליקה, שם הפציר בחסידים להפגין יותר חמלה כלפי העניים: "צריך להעריך את הדברים הקטנים בעולם. בלילה האהבה הזה שיהיה, יש לנו רק פחד אחד וזה לפגוע באהבתו של אלוהים, לפגוע בו על ידי זלזול בעניין על ידי האדישות שלנו", אמר.