דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, וסגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אישרו היום (שלישי) כי מדינותיהם יקיימו פגישות דיפלומטיות סביב המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה. הפגישות בין המדינות נקבעו לחודש הבא ויתקיימו ב-10 וב-13 בינואר.

לאחר סירוב מתמשך להיענות לשיחות דיפלומטיות בנושא מצד רוסיה, הערב, התקבלה הסכמה הדדית בין וושינגטון למוסקבה לקיום שלוש שיחות דיפלומטיות במהלך החודש הבא. השיחה הראשונה, תתקיים בין שתי המעצמות ב-10 לינואר, ובה ידונו הצדדים בנושאים ביטחוניים הנוגעים למתיחות האוקראינית, ועל חששות לגבי פעילותה הצבאית של רוסיה באזור.

השיחה השנייה, תתקיים ב-12 לינואר בין רוסיה לנאט"ו בלבד, ללא נוכחות אמריקאית, ותיערך במרכז האיחוד האירופי בבריסל. השיחה השלישית תתקיים יום למחרת, ולשיחה זו צפויה להצטרף בחזרה ארה"ב וכן מדינות אירופיות נוספות.

האיחוד האירופי על החלטת רוסיה על תגבור הכוחות בגבול עם אוקראינה. צילום: רויטרס

כזכור, לאחרונה החלה מתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה, לאחר שנטען על ידי אוקראינה כי רוסיה העבירה כוחות צבאיים רבים לגבול, והתכוונה לפלוש אליה צבאית בינואר הקרוב, בדומה לפלישה שביצעה אל חצי האי קרים בשנת 2014. רוסיה מצדה טענה כי לא היה בכוונתה לבצע כל פלישה צבאית לשכנתה. בתגובה למתיחות, איים נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי יוטלו על רוסיה סנקציות חריפות ככל שתחליט על תקיפה כזו.

 דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, מסר: "כאשר נשב לדבר, רוסיה יכולה לשים את דאגותיה על השולחן, ונניח את דאגותינו על השולחן עם פעילותה של רוסיה". בנוסף, פקיד בכיר בבית הלבן אמר על הפגישות הצפויות: "הבית הלבן תמיד האמין שדיפלומטיה היא הדרך האחראית ביותר, גם אם לא נשיג את כל מה שאנחנו רוצים".