משימת החלל האיראנית נכשלה לאחר שהטיל לא הצליח להגיע למהירות הנדרשת, כך אישר היום (שישי) דובר משרד ההגנה בטהרן. "כדי שהטיל יכנס למסלולו, הוא צריך להגיע למהירויות של מעל 7,600 (מטר לשנייה). הגענו ל-7,350", אמר. 

כזכור, איראן שיגרה אתמול לחלל רכב שיגור עם שלושה מכשירי מחקר, אולם לא היה ברור  אם הם הצליחו להיכנס למסלול כדור הארץ. אחמד חוסייני, דובר משרד ההגנה, מסר כי הרקטה "סימורג'" נשאה שלושה המכשירים למרחק של 470 ק"מ, וכי "התפקוד של מרכז החלל ותפקוד נושאת הלוויינים היה כראוי".

חוסייני ציין כי מטרות המחקר המיועדות לשיגור זה הושגו, והוסיף: "באמצעות התאמת הנתונים והתאמת הפונקציות ייעשה התכנון הנדרש לשיגור המבצעי".

בתוך כך, צרפת גינתה את ניסוי החלל האיראני. ממשרד החוץ הצרפתי נמסר כי שיגור הלוויין הפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, "פעילויות אלה מצערות על אחת כמה וכמה כשהן מגיעות בזמן שאנחנו מתקדמים במשא ומתן על הגרעין בווינה. אנו קוראים לאיראן לא לשגר טילים בליסטיים נוספים שנועדו להיות מסוגלים לשאת נשק גרעיני, כולל משגרי חלל".

ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי וושינגטון הייתה מודעת לדיווחים על השיגור, והוסיפה כי שיגורים כאלה נוגדים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם המעגנת את הסכם הגרעין מ-2015. דיפלומט גרמני אמר ששיגורים כאלה יכולים לשמש לבדיקת טכנולוגיה לטילים בליסטיים שבאופן עקרוני יכולים לשמש להעברת נשק גרעיני.