משרד החינוך הבריטי קרא לכל התלמידים בחטיבות הביניים ובתיכונים לעטות מסיכות לאורך כל יום הלימודים, בניסיון לעצור את התפשטות האומיקרון. עם זאת, מנהלי בתי הספר זעמו על כך שלא התייעצו עמם, בעוד שארגוני המורים הזהירו כי הצעדים החדשים לא יספיקו.


על רקע שיאי התחלואה בבריטניה המליץ שר החינוך נדהים זהאווי כי התלמידים במוסדות החינוך העל־יסודיים יעטו מסיכות בכיתות, במסדרונות ובספריות מרגע הגעתם לבית הספר, החל מתחילת הסמסטר החדש מחר ולפחות עד לסוף החודש הנוכחי. "זו המלצה קצרת טווח, והיא תיבחן ב־26 בינואר", כתב בהודעה לעובדי מערכת החינוך.

מנהלים רבים הופתעו מההמלצה, שפורסמה לראשונה בעיתוני הבוקר. "הדלפה של מדיניות לתקשורת חשובה מהרבה סיבות, אבל החשש העיקרי שלי הוא שהצוות שלי צריך לשמוע על כך ממני ולא מהעיתונים", צייץ אנדי באיירס, מנהל חטיבת ביניים בדורהם. "הם לא צריכים לקבל מייל ממשרד החינוך, ואין מצב שאני כותב להם בחופשת סוף השבוע".

חבר הפרלמנט מטעם השמרנים רוברט חלפון, אשר עומד בראש ועדת החינוך של בית הנבחרים, הביע הסתייגות מעטיית המסיכות. "מה שאני רוצה זה שהממשלה תסביר מדוע היא עושה את זה", אמר. "אני חושש שלמסיכות בבתי הספר תהיה השפעה שלילית".

בארגוני המורים הזהירו כי עטיית המסיכות, בנוסף להחלטה להתקין 7,000 מטהרי אוויר בבתי הספר - לא יספיקו כדי לעצור את התחלואה ולמנוע מחסור באנשי צוות. "בעוד בתי הספר והקולג'ים יעשו כמיטב יכולתם כדי לצמצם את ההשפעה על התלמידים, כפי שהם עושים תמיד, יש אפשרות שכיתות מסוימות וקבוצות גיל שונות יצטרכו להישלח הביתה לתקופות קצרות כדי ללמוד מרחוק", אמר מזכ"ל התאחדות ראשי בתי הספר והקולג'ים ג'ף ברטון.


גם שר החינוך לא פסל את האפשרות שלא יהיה מנוס ממעבר חלקי ללימודים מרחוק אם יהיה מחסור חמור באנשי צוות. "זה צריך להיות צעד לפרק זמן קצר, וצריך לחזור ללימודים מלאים בכיתות מהר ככל האפשר", כתב זהאווי. "אני רוצה להרגיע אתכם שהצורך להבטיח חינוך פנים אל פנים והדאגה לילדים - ניצבים בראש סדר העדיפויות שלי".