בעוד שאיראן משבחת את ה"ריאליזם" של שותפיה לשיחות הגרעין בווינה, היא ממשיכה להפעיל לחץ צבאי על כוחות ארה"ב במזרח התיכון באמצעות שלוחיה, המיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה.

אתמול דווח כי הותקף ברקטות בסיס של הקואליציה נגד הטרור בסוריה בהובלה אמריקאית. בתגובה השיבו כוחות הקואליציה באש וביצעו מתקפת נגד לחיסול האיום. מוקדם יותר אתמול הייתה עוד מתקפת כטב"ם על בסיס עין אל־אסד, אך היא נכשלה כשכוחות אמריקאיים המוצבים בבסיס יירטו את המל"טים.

לאחר מפגש פתיחה בווינה בין יו"ר השיחות, נציג האיחוד האירופי אנריקה מורה וראש המשלחת האיראנית מסר אתמול משרד החוץ של קוריאה הדרומית כי משלחת בראשות סגן השר צ'וי ג'ונג־קון יצאה לווינה "לבחון דרכים לפתרון עניין הנכסים האיראניים המוקפאים בקוריאה". לאיראן כשבעה מיליארד דולר החסומים בפניה בבנקים בקוריאה הדרומית.

בהודעה נכתב כי המשלחת הקוריאנית תערוך התייעצויות עם המשלחת האיראנית בשולי שיחות הגרעין, אך גם תתאם עמדות עם ארה"ב ושלוש המעצמות האירופיות: בריטניה, גרמניה וצרפת.

קודם לכן טען דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיבזדה שחלה התקדמות בארבעה נושאים: הסרת הסנקציות, אימות וערבויות להסרתן (בהקשר זה איראן דורשת התחייבות של הממשל האמריקאי הבא לאי־החזרת הסנקציות בעתיד) וענייני הגרעין, שלדבריו, הם הסיבה שהכדור נמצא כעת במגרש של הצד השני בדיונים.

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן כתב שלשום בטוויטר, בעקבות הצהרותיו של שר החוץ יאיר לפיד, כי "דבריו המדאיגים של שר החוץ של המשטר הציוני המדומה נגד האומה האיראנית הגדולה אינם מציאותיים. לציונות אין מקום בעתיד העולם".

לפיד שיתף אתמול את דברי עבדאללהיאן וענה לו: "המשטר האיראני הקיצוני מאיים להשמיד את מדינת ישראל, אבל יפסיד כמו תמיד במערכה. ההנהגה הכושלת שלו הורסת את איראן מבפנים. כמו שאמר המשורר האיראני סעדי: 'מי שהמהות שלו רוע, יישאר כך תמיד'. ידעו כל אזרחי איראן, המשטר שלהם הוא הסיבה שחייהם אומללים. מדינת ישראל חזקה ולא תיתן לפגוע באזרחיה".