פרשה מביכה נוספת של בוריס ג'ונסון: כלי תקשורת בבריטניה דיווחו היום (שני) כי ראש הממשלה השתתף במסיבה בביתו ברחוב דאונינג 10, תחת השם "הבא את האלכוהול שלך", בזמן הסגר הראשון במדינה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. על פי הדיווחים, ג'ונסון ורעייתו קארי, אירחו כ-40 אנשים באירוע ה"פיקניק". זאת, לאחר שבזמן האירוע הבריטים הורשו להיפגש עם אדם אחד בלבד, כל עוד הם במרחק של שני מטרים זה מזה.

הודעת דואר אלקטרוני שהודלפה, חשפה כי מרטין ריינולדס, עוזר בכיר של בוריס ג'ונסון, הזמין את הצוות "להפיק את המירב ממזג האוויר המקסים, עם כמה משקאות. אנא הצטרפו אלינו מ-18:00 והביאו את האלכוהול שלכם". הודעתו של ריינולדס נשלחה ליותר מ-100 עובדים בדאונינג 10, וכללה את יועציו של ראש הממשלה וכותבי הנאומים שלו. 

הפרלמנט הבריטי (צילום: רויטרס)
הפרלמנט הבריטי (צילום: רויטרס)

סגנית מנהיג הלייבור, אנג'לה ריינר, אמרה בתגובה: "בוריס ג'ונסון הראה בעקביות שאין לו שום התייחסות לכללים שהוא מציב עבור כולנו. הוא מנסה לגרום לגורמים הרשמיים לקחת את הכישלון בגלל הטעויות שלו, אבל הוא נותן את הטון לדרך שבה רחוב דאונינג ושאר חברי הממשלה פועלים".

"בזמן שהמסיבה הזו התקיימה, עובדי מערכת החוק עבדו בקו החזית ומסביב לשעון כדי לשמור על כולנו בטוחים. אנשים סבלו מבדידות ואובדן בנסיבות קשות ובלתי נתפסות, ועבור רוב המדינה החופש הוגבל לטיול יומי", הוסיפה.

בעקבות ההאשמות הרבות על הפרת חוקי הקורונה בבנייני הממשל השונים, נפתחה חקירה רשמית, כאשר הטענה הראשית היא, כי נערכה מסיבת חג מולד ברחוב דאונינג בשנת 2020. החקירה הורחבה לשני אירועים נוספים שאירעו לכאורה, ב-15 במאי, וב-20 במאי, כאשר האחרון נחשף על ידי היועץ הראשי לשעבר של ראש הממשלה, דומיניק קאמינגס.