צעד תקדימי: כלל התארים המלכותיים נשללו היום (חמישי) מדוכס יורק, הנסיך אנדרו, לאחר החלטת בית המשפט בניו יורק, כי בנה השלישי של מלכת בריטניה יעמוד לדין על תקיפה מינית. זאת, לאחר שהנסיך אנדרו ניסה לבטל את התביעה, אך ללא הצלחה.

בתוך כך, גם התארים הצבאיים נשללו מהנסיך אנדרו, לאחר ששירת בצי המלכותי כטייס מסוקים במהלך מלחמת פוקלנד. אנדרו שימש כקולונל במשמרות הגרנדירים, אחד הגדודים הוותיקים ביותר בצבא הבריטי. ארמון בקינגהאם מסר בתגובה: "עם אישורה והסכמתה של המלכה, ההשתייכות הצבאית של הדוכס מיורק, והחסות המלכותית הוחזרו למלכה. הדוכס מיורק יגן על עצמו במשפט כאזרח פרטי".

כאמור, וירג'יניה רוברטס ג'ופרה (38) טענה בתביעה שהגישה באוגוסט האחרון כי החל מגיל 16, היא הייתה קורבן לסחר מיני ולהתעללות מצדו של איש העסקים הפדופיל, ג'פרי אפשטיין, שגם "הלווה אותה לגברים רבי עוצמה אחרים למטרות מיניות". לטענתה, אחד האישים היה הנסיך אנדרו, שהיה חבר קרוב של אפשטיין ושל חברתו, גיליין מקסוול. בתביעה נטען כי הדוכס התעלל מינית בג'ופרה, שעדיין לא הייתה בת 18 ותקף אותה מינית בניו יורק, בלונדון ובאי הפרטי של אפשטיין באיי הבתולה.