עורכי הדין של דוכס יורק, הנסיך אנדרו, הודיעו היום (שבת) כי ברצונם לראיין את בעלה של וירג'יניה רוברטס ג'ופרה, לאחר שאנדרו טען כי "היא עשויה לסבול מזיכרונות שווא". זאת, לאחר שג'ופרה הגישה נגדו תביעה בבית המשפט בניו יורק בטענה שהתעלל בה מינית.

בתוך כך, הצוות המשפטי של הנסיך אנדרו, ביקשו רשות מבית המשפט לגבות ראיות חדשות מבעלה של וירג'יניה והפסיכולוגית שלה ד"ר ג'ודית לייטפוט. עורכי דינו רוצים לחקור את הבעל על מערכת היחסים של הגברת ג'ופרה עם ג'פרי אפשטיין וגיליין מקסוול, בעקבות טענתה כי "אפשטיין סחר במין וגייס למטרות אלה קטינות". 

עורכת הדין של אנדרו, מליסה לרנר, טענה כי מר ג'ופרה פגש את אשתו בתאילנד בשנת 2002, כאשר השתתפה בקורס הכשרה לעיסוי, ואמרה כי "הוא גייס אישה אחת או יותר לבצע אקטים מיניים עבור ג'פרי אפשטיין, שמימן את הטיול". כמו כן, הבקשה לראיין את הפסיכולוגית הגיעה לאחר שהצוות המשפטי של אנדרו טען שיש בידו "מידע רלוונטי" לגבי "ההתעללות לכאורה, של אפשטיין ומקסוול".

ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

כאמור, כלל התארים המלכותיים נשללו ביום חמישי האחרון מדוכס יורק, הנסיך אנדרו, לאחר החלטת בית המשפט בניו יורק, כי בנה השלישי של מלכת בריטניה יעמוד לדין על תקיפה מינית. זאת, לאחר שהנסיך אנדרו ניסה לבטל את התביעה, אך ללא הצלחה.

בתוך כך, גם התארים הצבאיים נשללו מהנסיך אנדרו, לאחר ששירת בצי המלכותי כטייס מסוקים במהלך מלחמת פוקלנד. אנדרו שימש כקולונל במשמרות הגרנדירים, אחד הגדודים הוותיקים ביותר בצבא הבריטי. ארמון בקינגהאם מסר בתגובה: "עם אישורה והסכמתה של המלכה, ההשתייכות הצבאית של הדוכס מיורק, והחסות המלכותית הוחזרו למלכה. הדוכס מיורק יגן על עצמו במשפט כאזרח פרטי".