ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה!, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס למתיחות בין רוסיה לאוקראינה: "לפי האוקראינים הרוסים צברו כוחות על הגבול, זה 130 אלף חיילים זה אלפי טנקים, זה לא כוחות שאתה מביא לגבול סתם כי אתה רוצה לעשות תרגיל או בשביל הפגנת כוח - לכן ההערכה היא שפוטין לא היה מביא את כול הכוחות לגבול אם לא היה רוצה לעשות משהו בסופו של דבר".

רביד התייחס גם למסיבת העיתונאים שערך נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בה הצהיר כי רוסיה אכן תבצע פלישה: "זה באמת לתפוס את הראש ולא להאמין שנשיא ארה"ב מתבטא כך וזה לא טראמפ המשוגע, זה ג'ו ביידן שאמור להיות 'אולד סקול' שאומר שיש הבדל בין פרישה קטנה לפלישה גדולה".

"ביידן מתכוון גם להגדלת הבידוד הרוסי בעולם וסנקציות נגד רוסיה. ביידן לא מתכוון להילחם ברוסים באוקראינה. חיילים אמריקנים, אני לא רואה תרחיש בו הם נלחמים בחיילים רוסים באוקראינה, זה לא יקרה", הוסיף. 

כשנשאל מה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שואף להשיג, השיב: "כסף כוח וכבוד. הוא רואה עצמו כמי שרוצה להחזיר את רוסיה למעמד של המעצמה שהיה לה פעם ואולי קצת נפגע בשנים האחרונות. מבחינתו, אוקראינה זו הדרך לעשות את זה. לא רק אוקראינה זה התחיל לפני כמה שנים בגיאורגיה, בתמיכה שלו ברודן בבלרוס, הוא מנסה להחזיר כל אחת מהמדינות שפרשו מברית המועצות לאזור השליטה שלו".

"לא יודע אם הוא ממש רוצה לכבוש את אוקראינה, אבל הוא היה היה רוצה להחזיר את אוקראינה למרחב השליטה שלו ולהרחיק אותה ככל האפשר מהאפשרות להצטרפות לנאט"ו. זה עלול להביא לעימות מאוד גדול. שאלתי את השגריר האוקראיני מה הלקח מהאירועים האחרונים והוא אמר אנחנו צריכים להיות כמו ישראל, לא צריכים להקשיב לאף אחד ולהגן על עצמנו בכוחות עצמנו", הוסיף.

לדבריו, "עשו סקר באוקראינה כמה אנשים יהיו מוכנים להתגייס למילואים וללכת להילחם אם הרוסים פולשים, 1 מתוך 3 אוקראינים אמר שהוא מוכן להתגייס מיד לצבא ולהילחם לכן הרוסים יכולים לפלוש לפה אבל יהיו להם אבדות גדולות והם צריכים לחשוב על זה".

בהמשף, רביד העריך כיצד המתיחות תסתיים: "זה נראה שהדבר הזה הולך לעימות, לכן אני חושב שבסוף משהו יקרה שם. במיוחד שאין מכניזם שיכול לפרק את המתיחות הזאת. ארה"ב ורוסיה נמצאות בעימות מאוד חריף, אין כמעט אף מדינה בעולם שיש לה מספיק השפעה על פוטין כדי לבלום את הדבר הזה. אף מדינה לא מתכוונת או לפחות אף מדינה משמעותית לא מתכוונת להגיד לאוקראינים תרימו דגל לבן ותיכנסו תחת כנפיו של פוטין לכן זה כנראה הולך לעימות".

בסיום דבריו, התייחס רביד לשיחות הגרעין ואמר כי "זה ירד מהכותרות כי אנחנו בשלב של דיונים שגרתיים בווינה, כמעט ארבעה שבועות רצופים יושבים בווינה נציגים של איראן והמעצמות ואיך אמר בכיר בממשל האמריקני שדיברתי איתו אתמול – יש התקדמות אבל ההתקדמות איטית ומועטה עד כאב. זה הציטוט שלו. הוא אומר, עוד שבועיים-ארבעה לא יהיה יותר טעם בהמשך השיחות האלה כי תוכנית הגרעין תגיע לשלב שהסכם הגרעין לא אפקטיבי".

"לכן יש שתי אפשרויות - אם האיראנים רוצים למנוע פיצוץ או שיאיצו את קצב השיחות כדי שנחזור להסכם או שהם יאטו את תוכנית הגרעין שלהם", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm