יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי, ברט מקגורק, התייחס היום (חמישי) בכנס בוושינגטון למצבן של שיחות הגרעין בווינה והעריך כי "אנו מתקרבים להסכם גרעין עם איראן". 

לדבריו, השיחות מתקרבות לנקודת הכרעה משמעותית: "אנחנו הולכים לדעת בקרוב מאוד אם זה אפשרי לאיראנים לחזור לעמידה בהסכם הגרעין בתנאים שאנו והקהילה הבינלאומית יכולים לקבל", אמר. "יש סיכוי להסכם ויש גם סיכוי די טוב שלא תהיה הסכם, ואנחנו מוכנים לכל אחד מהתרחישים". 

מקגורק הוסיף והבהיר: "אנחנו במגרש של עסקה אפשרית. אבל השיחות הללו יכולות גם להתמוטט בקרוב מאוד, ואז נעבור למשהו אחר. אבל אנחנו מוכנים בכל מקרה".

כזכור, בשבוע שעבר בכיר באיחוד האירופי אמר כי שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות בווינה "מתקדמות בכיוון הנכון", וכי הוא מאמין שניתן יהיה להשיג הסכם בין הצדדים בקרוב.

"ההערכה שלי היא שאנחנו נמצאים על המסלול הנכון, לאחרונה השגנו התקדמות במספר נושאים קטנים", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות "רויטרס". "הדאגה שלי היא לגבי התזמון. לפעמים ההרגשה היא שהקצב איטי מדי. זו תהיה טעות איומה אם בגלל קצב ההתקדמות לא נגיע לבסוף להסכם, ולא נשיג פתרון טוב", הוסיף. 

שבוע קודם לכן, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הודיע כי הושגה התקדמות בשיחות הגרעין עם איראן. "הייתה התקדמות אמיתית, יש רצון אמיתי, בין איראן לארה"ב. מנהלי המשא ומתן בווינה מתקדמים, אנחנו מצפים שההסכם יושג", אמר השר.

בתוך כך, גורם המעורה בשיחות בווינה אמר כי ישנה אופטימיות מהסבב האחרון, זאת חרף העובדה כי נותרו לא מעט סוגיות לא פתורות, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד דווח כי מנהלי המו"מ עוסקים בעקרי הסכם ובנושאים הקשורים לצעדים שייעשו איראן וארה"ב אם יוגש הסכם.

כמו כן, גם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, הביע אופטימיות מההתקדמות השיחות."אני סבור שאפשר להגיע להסכם חתום בתוך שבועות אחדים ומחזיק בתקווה שיהיה אפשר לתת לו לתפקד כפי שהיה לפני הפרישה של ארצות הברית בתקופת טראמפ", אמר בורל.