בזמן ביקור הרצוג באמירויותמערכות ההגנה האווירית באזור אבו דאבי הופעלו הערב (ראשון) ויירטו טיל בליסטי ששיגרו החות'ים בתימן לעבר שטחה של איחוד האמירויות, כך עדכן שר ההגנה האמירתי. זאת, בזמן ביקורו ההיסטורי של הנשיא יצחק הרצוג במדינה. 

משרד ההגנה האמירתי פרסם כי הטיל הבליסטי, שיורט והושמד בהצלחה, שוגר על ידי קבוצת חות'ים מתימן, וציין כי לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. זאת, מעט לאחר שהחות'ים בתימן איימו כי יתקפו בעומק האמירויות. 

מלשכת הנשיא נמסר כי הנשיא עצמו עודכן בפרטי האירוע באבו דאבי. על פי ההודעה, לנשיא וסביבתו לא נשקפה סכנה בשום שלב, ולכן הביקור יימשך כמתוכנן.

ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה): "ישראל צריכה להכריז על החות׳ים, הזרוע הארוכה של איראן במרחב כארגון טרור. המתקפה הערב לא היתה רק נסיון לפגוע באמירויות אלא לפגוע בקשר בין המדינות ולשבש ביקור ראשון של נשיא ישראלי שם".

דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס, גינה את התקיפה על אבו דאבי, וצייץ: "אנו מגנים את מתקפת הטילים של החות'ים על אבו דאבי. בעוד הנשיא הישראלי מבקר באיחוד האמירויות במטרה לקידום היציבות באזור, החות'ים ממשיכים לתקוף ולאיים על אזרחים".

הנשיא הרצוג בביקור באיחוד האמירויות (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
הנשיא הרצוג בביקור באיחוד האמירויות (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

כאמור, נשיא המדינה נמצא בביקור בן יומיים באיחוד האמירויות, כאורחו של יורש העצר השייח’ מוחמד בן זאיד. מדובר בביקור ראשון אי־פעם של נשיא ישראלי במדינות המפרץ. עם נחיתתו הנשיא הרצוג נסע לארמון המלוכה שם קיים פגישה מדינית עם יורש העצר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זיאד.

במהלך הפגישה אמר הרצוג: "אדגיש כי אנו תומכים באופן מלא בדרישות הביטחון שלכם ואנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור. אנו נמצאים כאן, יחד, על מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו".

לנשיא התלוו רעייתו מיכל ויושבי ראש אגודת הידידות עם איחוד האמירויות - חברי הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) ואלי כהן (הליכוד). כמו כן, הצטרפו לסיור יו”ר מכון היצוא איילת נחמיאס ורבין, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר ומנכ”ל ארגון סטארט־אפ ניישן סנטרל אבי חסון.

במהלך הביקור יפגש הנשיא גם עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות השייח’ עבדאללה בן זאיד; עם שליט דובאי, וסגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות השייח’ מוחמד בן ראשד אאל מכתום; וכן עם נציגי הקהילה היהודית.