רשת ABC האמריקאית הודיעה הלילה (רביעי) כי השעתה את השחקנית והקומיקאית וופי גולדברג מהגשת תוכנית האירוח "The View" למשך שבועיים. זאת, בעקבות התבטאותה מעוררת המחלוקת בעניין השואה שעוררה סערה, לאחר שטענה כי השואה "אינה קשורה לגזע". 

גולדברג בת ה-66 מנחה בתוכנית האירוח של ABC מאז 2007. "קיבלתי את ההחלטה להשעות את וופי מ"The View" למשך שבועיים באופן מיידי בגלל הערותיה השגויות והפוגעות", אמר נשיא רשת ABC קים גודווין בהצהרה. "ההחלטות האלה אף פעם אינן קלות, אבל הכרחיות".

"בעוד וופי התנצלה, ביקשתי ממנה לקחת זמן ולהרהר וללמוד על ההשפעה של הערותיה", אמר גודווין. "רשת ABC כולה עומדת בסולידריות עם עמיתינו היהודים, החברים, המשפחה והקהילות שלנו".

כזכור, גולדברג עוררה אמש סערה כאשר במהלך פאנל שעסק בנושא השואה התפרצה לדיון וטענה כי השואה "לא קשורה לגזע". למרות שכבר בשידור חברי הפאנל ניסו לתקן אותה, היא התעקשה וטענה שמאחר ומדובר ב"שתי קבוצות של אנשים לבנים", זה לא קשור לגזע. 

גם כשהוסבר לה שהגרמנים הנאצים האמינו שהם "גזע עליון" ורדפו את היהודים משום שראו בהם "גזע נחות" היא לא ויתרה. "זה קשור לחוסר אנושיות של אדם כלפי אדם אחד, זה כל מה שזה", טענה.

עם זאת, מאז השחקנית התנצלה וכתבה בהצהרה בחשבון הטוויטר שלה כי טעתה. "בתוכנית היום, אמרתי כי 'השואה לא קשורה לגזע, אלא לחוסר האנושיות של אדם כלפי אדם אחר'", כתבה. "הייתי צריכה לומר שזה קשור לשני הדברים. כפי שאמר ג'ונתן גרינבלט מהליגה נגד השמצה, 'השואה עסקה בהשמדה השיטתית של יהודים בידי הנאצים - שראו בהם גזע נחות".

היא הוסיפה: "תמיד תמכתי ביהודים מסביב לעולם וזה לעולם לא ישתנה. צר לי על הכאב שגרמתי". היא חתמה את הציוץ במילים "נכתב מתוך  התנצלותי הכנה ביותר, וופי גולדברג".

יו"ר הנהלת "יד ושם" דני דיין התייחס להתנצלותה של גולדברג ואמר בסרטון שהוציא כי היא "איננה מספיקה". הוא הזמין את השחקנית להגיע לביקור ביד ושם על מנת ללמוד ולתקן. 

"גולדברג מפגינה בדבריה חוסר הבנה מהותי, וכנראה גם חוסר בידע, לגבי מהי אנטישמיות בכלל והשואה בפרט", מסר. "גרמניה הנאצית תחת שלטון היטלר רדפה והשמידה את היהודים כי הם ראו בנו גזע נחות ומסוכן. אם אנחנו גזע או לא, זה לא רלוונטי. הם ראו בנו גזע. זו הייתה רדיפה גזענית". 

הוא הוסיף: "ראיתי את ההתנצלות וההבהרה של גולדברג, זה חשוב וחינוכי אך זה לא מספיק. אני מזמין אותה ומשפיעות אחרות לבקר ביד ושם ולחנך את עצמן ביסודיות על השואה. הן לא יצאו מכאן אותו אדם שנכנסו", הבטיח.