מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה התראיין היום (שלישי) לערוץ אל-עאלם האיראני לכבוד יום השנה למהפכה האסלאמית באיראן, והתייחס בין הייתר להתפתחויות האחרונות בלבנון ובמזרח התיכון. בנאומו לא שכח להזכיר את ישראל ואיים: "אם איראן תותקף על ידי ישראל, התגובה תהיה חריפה וחמורה ויהיו לה השלכות גדולות".

בפתח דבריו, התייחס נסראללה לקשר ההדוק בין ארגון הטרור השיעי לבין איראן: "הניצחון של המהפכה האסלאמית הוא יום האלוהים, איראן היא מודל של מדינה ריבונית אמתית. הרפובליקה האסלאמית כיום היא מעצמה מרכזית המשפיעה על שאר העולם".

לאחר מכן, התייחס לאפשרות של מלחמה בין איראן לארה"ב: "איראן היא מדינה חזקה, וכל מלחמה איתה תוביל לפיצוץ של האזור כולו. האמריקאים מעדיפים לא לצאת למלחמה, אלא להתעמת עם רוסיה במקום. אחת הסיבות החשובות לעוינות האמריקאית היא שהמשטר באיראן הוא משטר חופשי ועצמאי, שאינו עבד לאמריקאים ואינו מאפשר לשדוד את עושרו".

בהמשך, התייחס למאבק האזורי עם ישראל ומדינות המפרץ ושלח מסר מאיים: "איראן לא צוחקת כשהיא אומרת שתגיב במידה ותותקף על ידי ישראל. התגובה של הרפובליקה האסלאמית תהיה חמורה. איחוד האמירויות פנתה לישראל על מנת שתגן עליה, וזאת מכיוון שהנורמליזציה מועילה לישראל מבחינה כלכלית".

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)

"אנו מתייחסים ברצינות לאיומים של ישראל, אך השאלה היא האם האויב הישראלי מסוגל ליישם אותם?, כאשר האויב הישראלי מציע לכוון נשק מדויק, האם הוא יודע לאן? בכל מקרה של מבצע ישראלי, יהיו השלכות מצד ההתנגדות. אנחנו לא מחפשים מלחמה, אבל אנחנו גם לא חוששים ממנה. יש לנו אמצעים סמויים שיפתיעו את האוייב בכל מקרה של מלחמה".

בהמשך, טען נסראללה כי לארה"ב השפעה עמוקה על חיי הפנים בלבנון: "כל המערכת הבנקאית כפופה להחלטות משרד האוצר האמריקאי. אמנם אין כיבוש, אך ההשפעה שלה קיימת מבחינה פוליטית, כלכלית וצבאית והשגריר האמריקאי מתערב בבחירות לפרלמנט. ההתנגדות בלבנון היא אינטרס לאומי מרכזי וביטחוני". לדבריו, "ארה"ב גייסה בלבנון סוכנים עבור היישות הציונית. השגרירות היא כלי של המודיעין האמריקאי, ובניין השגרירות החדש הוא מרכז לריגול אחר מספר מדינות במזרח התיכון".

לגבי הסנקציות האמריקניות ציין כי "הן מזיקות אך הן אינן יכולות להשפיע לרעה על חיזבאללה", והוסיף כי "הניסיונות האמריקאים לפתוח ערוצי תקשורת עם חיזבאללה, באמצעות גורמים שונים, לא פסקו". מזכ"ל ארגון הטרור השיעי התייחס גם לסוגיית הסדרת הגבולות הימיים בין ישראל ללבנון, ואמר: "לא מתעסקים בזה, ההחלטה היא של המדינה בלבד, אך אנו כמובן מתנגדים לכל רמיזה של נורמליזציה או תיאום עם האויב".

בנוסף, נסראללה התייחס לפעילות הימ"מ בשכם, שם חיסלו חוליית טרור שהייתה אחראית על פיגועי ירי: "הפשע הזה נגד השהידים הפלסטינים הוא תקיפה ישראלית ברורה, ואני הייתי עד להרג וזה מאוד כואב. אני פונה למשפחות החללים ומברכים אותם על מות קדושים".

לאחר הראיון, כתב חסן נסראללה בחשבון הטוויטר שלו: "המל"טים הישראלים שיעופו בשמי לבנון, נפעל להפיל אותם".

כזכור, חסן נסראללה נאם גם לאחר סופו של מבצע "שומר החומות" והזהיר כי כל תקיפה נגד ירושלים והאתרים הקדושים עלולה להוביל למלחמה. הוא אף הבהיר כי כל תקיפות נגד האתרים הקדושים מהווה איום, "אין קווים אדומים", כך אמר. נסראללה לא נאם מזה זמן רב, וניכר בנאומו כי מצבו הבריאותי מעורער.