בעיתון הטורקי "סבאח" דווח היום (שישי) כי ארגון הביון הטורקי (MIT) סיכל ניסיון התנקשות ביאיר גלר, איש עסקים ישראלי, על ידי שירות המודיעין האיראני. על פי הדיווח, ניסיון ההתנקשות מגיע כנקמה על חיסולו של מוחסן פחריזדה, אדריכל תוכנית הגרעין האיראנית. כמו כן, המטרה של האיראנים הייתה לפגוע ביחסים הדיפלומטים בין ישראל וטורקיה.

הטורקים מדווחים כי צוות המעקב האיראני מונה כתשעה אנשים ועקב אחר גלר בביתו ובמקום עבודתו. זאת, כאשר הביון הטורקי בעצמו עוקב אחרי הצוות האיראני, וחשף את המזימה להתנקש בחייו של איש העסקים הישראלי. לארגון הביון הטורקי נודע כי הצוות האיראני ניסה לפגוע בחייו של גלר, לאור הצלחתו בתעשייה הביטחונית ברחבי העולם.

איש העסקים יאיר גולן, בן 75, הוא הבעלים של חברת "CNC Advanced Technology and Engineering", העוסקת בטכנולוגיה צבאית, והתגורר בזמן המבצע באיסטנבול. הביון הטורקי עקב "צעד אחר צעד", וניטר בעזרת מצלמות את הצוות האיראני. בתוך כך, קבע הארגון כי איראן מתכננת לאסוף מידע על מקום מגוריו ומקום עבודתו של גלר, ולאחר מכן לבצע את פעולת ההתנקשות. עוד נמסר כי הצוות האיראני השתמש בכמה אזרחים טורקים על מנת לא למשוך תשומת לב.

על פי הדיווח, ארגון הביון הטורקי שיתף את המוסד במידע. בפגישה החשאית שהתקיימה באנקרה, הוערך כי חיסלו של יאיר גולן תוכנן על מנת לפגוע ביחסים בין שתי המדינות וכנקמה על חיסולו של פחריזדה. לאחר הפגישה, גלר הועבר לדירת מסתור, ובאישור המודיעין הטורקי, המוסד יצר "שכבת הגנה" על איש העסקים. במקביל, משרד החוץ הישראלי הזמין את גלר להגיע לתל אביב, בהתאם לפרוטוקולים הביטחוניים. עם זאת, גלר הצהיר כי הוא "מאוהב באיסטנבול", ועל כן סירב לבקשה.

בראש הצוות באיראן עמד יאסין טהרממקנדי, אשר פעל ממנה, כאשר ראש הצוות בטורקיה היה אזרח טורקי העונה לשם אוסמן צ'ולק. הוא היה אחראי על צילום ביתו ומקום עבודתו של גלר, כאשר התונות נשלחו לקו טלפון באיראן. על מנת לא להיתפס, חברי הצוות פעלו בזהירות ונקבע בין היתר כי יעשה שימוש בקווי טלפון איראניים בלבד, ובטלפונים ניידים שיוחלפו לעיתים קרובות.