חופי ים רבים בסידני נסגרו היום אחרי שכריש ענק הרג אדם ששחה במים, תקרית קטלנית ראשונה באזור מזה קרוב ל-60 שנה. "הכריש פשוט לא הפסיק", סיפר אחד מעדי הראייה לזוועה.

האירוע התרחש סמוך לשעה 16:30 אחר הצהריים (שעון מקומי) ליד הסלעים של החוף בליטל ביי שבדרום מזרח סידני. כוחות הצלה גדולים הגיעו למקום, אולם הקורבן "סבל מפציעות קטסטרופליות" ולא ניתן היה להציל אותו. בסריקות המשטרתיות התגלו מספר חלקי גוף.

הדייג קריס לינטו, שראה את האירוע, העריך כי מדובר בכריש עמלץ לבן שמגיע לאורך של כארבעה מטרים וחצי. "הכריש הגיע ותקף אותו באופן אנכי", סיפר. "שמענו צעקות והסתובבנו. השפריץ נראה כמו מכונית שנחתה במים".

עד ראייה נוסף, שעסק בדיג על הסלעים הסמוכים, סיפר שראה את האיש שוחה במים כאשר הכריש תפס ומשך אותו. "הוא צעק בהתחלה וכשהוא ירד למטה היו שפריצים רבים", שחזר. "הכריש לא הפסיק. זה היה נורא, אני עדיין רועד ולא מפסיק להקיא. הוא פשוט יצא לשחות, ליהנות מהיום, אבל הכריש הזה לקח את חייו".

אזהרת צפייה:

כל החופים מאזור קלובלי, דרומית לחוף בונדי המפורסם, ועד בוטאני ביי, נסגרו והם לא יהיו פתוחים גם מחר. כוחות משטרה והרשויות בניו סאות' ווילס ממשיכים לסרוק את האזור ולחקור את נסיבות ההתקפה.

מדובר בפעם הראשונה מזה קרוב לשישים שנה של התקפת כריש קטלנית באזור סידני. האירוע האחרון התרחש ב-28 בינואר 1963, כאשר כריש שורי הרג את השחקנית מרסיה הת'אוויי (32) ששחתה במימי של מפרץ שוגרלוף במהלך חופשה עם ארוסה וחברים.

הרשויות בניו סאות' ווילס הוציאו מיליוני דולרים על שיפורים טכנולוגיים בחופים, כולל רשתות ב-51 חופים, רחפנים ותחנות האזנה ומעקב לווייני אחרי כרישים.