מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום היום (רביעי) לציון 30 שנה להתנקשות בקודמו בתפקיד, במהלכו תקף את ישראל וטען: "יש בידינו את היכולת להפוך אלפי טילים לטילים מדויקים".

לטענת מזכ"ל חיזבאללה, "ירידת קרנו של הכיבוש החלה ב-1985 כשאילצנו אותם לסגת ל'רצועת הביטחון'. בכירי המנהיגים והאנליסטים שם האויב יודעים שישראל נמצאת במצב דעיכה, ושמותה הוא עניין של זמן". עוד הוא הוסיף כי "הישות הציונית נמצאת במשבר ומתקדמת לקראת סיומה, גם הצבא שלה נמצא במצוקה".

"הישראלים עצמם כבר אישרו שישראל עומדת מול שלושה אתגרים, כולל המשבר החברתי בתורה והתפוררות המרקם שלה. יש ירידה ברצון של ישראל להילחם ובביטחון שלהם בצבא שלהם. הם רוצים לעזוב. אנחנו מעודדים את הישראלים לעזוב את פלסטין ואנחונ מוכנים לשאת בעלות כרטיסי הנסיעה שלהם",  טען נסראללה.

בפתיחת דבריו אמר נסראללה כי "ההתנגדות לכיבוש היא מה ששימר את הזהות הלבנונית, יחד עם הג'יהאד, וכך זה ישאר. הפלישה ב-1982 היוותה סכנה היסטורית ללבנון, הצלחנו לעמוד מול הסכנה שרצתה לשדוד את הזהות שלנו".

מזכ"ל חיזבאללה הדגיש כי התנועה תמשיך לפעול בקו הרוחני שהציבו מקימיה: "נפעל להתעמת עם האויב, להגן על לבנון ונתמוך בפלסטין. יש מי שמאמין כי עתיד האזור קשור לישראל ולכן פונים לנורמליזציה איתה,  אבל תנועות ההתנגדות, כולל חיזבאללה, מאמינות כי הישות הציונות היא זמנית בלבד ונמצאת בירידה".

לוחמי חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)
לוחמי חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)

לאחר מכן, הוא פנה ישירות לפלסטינים ומסר להם כי "יש מדינות ערביות שהתבקשו לנרמל את היחסים עם ישראל כדי לעזור לישות הכובשת לצאת מהמשבר. העם הפלסטיני נדרש להישאר חזק, השחרור לפניכם".

בנוסף, הוא התייחס למצב בסוריה ואמר כי "האויב הישראלי מנסה למנוע את הגעתו של הנשק האיכותי ללבנון דרך התקפות בסוריה. יש לנו את היכולת להמיר את הטילים שלנו ולהפוך אותם למדויקים. אנחנו כבר עושים את זה במשך שנים".

"אנחנו מוכנים לכל התפתחות חדשה בתעשייה הצבאית שלנו. האויב מעסיק סוכנים סמויים בלבנון כדי לפצות על היעדר היכולת שלו לפעול בארצנו", הוסיף נסראללה.