נשיא ארצות הברית לשעבר דולנד טראמפ התייחס למתיחות בגבול אוקראינה, ושיבח את סגנון הכוח של המנהיג הרוסי. "זה גאוני. פוטין מכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאי, הו זה נפלא", אמר טראמפ בריאיון לתוכנית פודקאסט. 

"אמרתי, 'כמה זה חכם?' והוא הולך להיכנס ולהיות שומר שלום... נוכל להשתמש בזה בגבול הדרומי שלנו", אמר הנשיא לשעבר, ותיאר את פוטין כ"בחור שמאוד מתמצא" ושהוא מכיר "מאוד מאוד טוב".

תמיכתו של טראמפ מגיעה בעוד מנהיגי הקונגרס הרפובליקנים דוחפים את הנשיא ג'ו ביידן לפעול ביתר כוח כדי להעניש את ולדימיר פוטין על שליחת חיילים לאוקראינה. הסדקים מצביעים על פער הולך וגובר במפלגה הרפובליקנית, בין ניצי מדיניות חוץ מסורתיים שדגלו בעמדה אמריקאית מתעמתת יותר בפני פוטין לבין הבעת אהדה מסוימת לטקטיקה של נשיא רוסיה. 

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

בתוך כך, מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, הכה בטון שונה מאוד כשקרא לביידן לנקוט בפעולה מהירה ואגרסיבית, והזהיר מפני השלכות "קטסטרופליות" אם המערב לא יצליח לאתגר את פוטין. "זה צריך להתחיל, אבל לא להסתיים, בסנקציות הרסניות נגד הקרמלין ומאפשריו. הנשיא לא צריך לבזבז זמן בשימוש ברשויות הקיימות הנרחבות שלו כדי להטיל עלויות אלה", אמר מקנטקי בהצהרה.

בסקר שנערך לאחרונה עולה כי 62% מהרפובליקנים והעצמאים בארצות הברית חושבים שפוטין הוא "מנהיג חזק יותר" מביידן, בעוד ש-25% נוספים סירבו להשוות בין הנשיא האמריקאי לרוסיה.