המלחמה באוקראינה נכנסה ליומה השישי כשהחל משעות הבוקר דווח על יותר מ-400 רקטות ששוגרו לעבר המדינה ומגדל הטלוויזיה בקייב שהופצץ. פול ברודצקי, ישראלי הנמצא בפרברי קייב, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד, בתוכניתם ב-103FM, ודיווח על המצב. 

בפתח דבריו אמר: "אני כרגע במרכז היהודי ואני מנסה לעזור לפינוי של כמה ישראלים וגם למקומיים היהודים ללא אזרחות ישראלית. אני מנסה לעזור להם להתפנות באוטובוסים לכיוון מולדובה. זה מעין ישיבה כזו ואנחנו התאספנו פה כי יש פה שמירה, חבר'ה באים עם מכוניות ויש פה מן חדר אוכל. זה בניין של ארבע קומות. אני פה עם שני חבר'ה שלי שקצת בלחץ, עברנו מהצד השני של העיר".

עוד סיפר כי הגיע לקייב כמה ימים לפני תחילת הפלישה הרוסית וכי הוא "כבר מנסה לעזור לכולם". עוד אמר: "באתי לעיסוק הפרטי שלי ופתאום נתקלתי במצב הזה".

על הלילה האחרון סיפר: "הייתי כביכול בצד שמאל של העיר ושם שמענו בלילות, והיום במיוחד, גם אזעקות וגם פיצוצים. עשינו שם שמירות נגד החבר'ה שבאים בלילות. אני רציתי לעזור להם ולצאת באיזושהי דרך, זאת הדרך שמצאתי וגם במקביל אני עוזר לאנשים אחרים ומצאנו דרך לפינויים. כל העיר עכשיו נלחמת, יש יריות באזור, יש אזעקות וסירנות".

כשנשאל האם הוא חושש ממליצות, השיב: "זה לא מליציות, זה ביזה שנעשית על ידי אנשים קרימינליים מקומיים שיודעים שאנשים יצאו מהעיר אז הם באים לגנוב או לעשות נזק".
 
בתגובה, נשאל מה הוא צופה שיקרה. ברודצקי קבע: "זה בלתי צפוי, זה תלוי בראש ובמחשבות של הנשיא מהמדינה השכנה. קשה לדעת היום מה קורה ומה הכוונות שלו". בנוסף, סיפר כי הישראלים התקועים באזור לא הצליחו ליצור קשר עם משרד החוץ הישראלי.  


סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm