המלחמה במזרח אירופה: המתקפה הרוסית על אוקראינה נמשכת גם היום (שלישי), זה יומה השישי, כאשר הכוחות הרוסים הפגיזו את מגדל הטלוויזיה בבירה קייב, וכוחות החירום באוקראינה דיווחו על חמישה הרוגים. השר לביטחון פנים לשעבר, תא"ל (מיל') אביגדור קהלני, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים. 

בפתח דבריו, התייחס קהלני לאיום שיירת הטנקים הרוסיים בפתח עיר הבירה של אוקראינה: "לא חושב שצריך להתרגש מהדבר הזה. בסופו של דבר נעים שניים־שלושה טנקים בחזית וכל התור הארוך הזה לא יכול לבוא לידי ביטוי. כטנקיסט אתה צריך להביא מקסימום תותחים קדימה ולהציב מקסימום מטרות. הטנקים שבהתחלה הם שניים־שלושה טנקים שמסוגלים לייצר אש והשאר הם בממתינה לקבל אישור כדי להתקדם".

"הם לא נלחמים בשדות, הם רוצים להגיע לתוך העיר, אליה יש כמה כניסות. הנשק הסובייטי לא בנוי לעמוד מול טילים. יש היום טילים שיורים למרחקים של חמישה ק"מ, טיל כזה שהוא בנוי על מטען חלול יכול לחדור עד למטר", אמר.

הוא הוסיף כי "להילחם בתוך עיר וכדי לכבוש אותה זה עסק מורכב מאוד. אתה צריך להשתלט על המקומות החיוניים ואחר זה מתחיל השלב השני - ללכת ולעשות סריקה מבית לבית. מי מנצח בסופו של דבר? רוח הלחימה. רוח הלחימה של אדם שמגן על ביתו היא גבוהה. השיירות הגדולות מצטלמות יפה, אבל אם היה להם את חיל האוויר זה היה משהו אחר".

בעקבות אמירותיו, ציין בן כספית כי מדינות רבות העבירו לאוקראיניים מטוסי קרב על מנת שיוכלו להמשיך להילחם על עצמאותם, ושאל כיצד זה ישפיע על הלחימה. קהלני הסביר כי "הטנקים חדירים מלמעלה. הם לא יעמדו נגד טילים. לטנק עצמו יש תותח וכשהוא יורה על בית קומה שלמה עפה, זה לא שזה נשק ישן ומיושן. המוטיבציה של הרוסים היא לא גבוהה, היא נמוכה".

"מי יושב בתוך הטנקים? בני 18 ששלחו אותו בקור ובשלג. כל המצב הזה שהם ממתינים ימים גורם למוטיבציה שלהם להיות לא גבוהה. 60 ק"מ שיירה זה בערך שלוש אוגדות, משהו כזה. זה תלוי מה המרחקים שלהם. יש שם משמעת, הם לא עוקפים", המשיך. 

בסיום דבריו, התייחס קהלני לשיחות המשא ומתן שמתקיימות בבלארוס, וטען כי "אם לא ילכו למו"מ, וזה יהיה טיפשי, בסופו של דבר פוטין יתרגז וימחק רובע אחד ואז ימחק רובע שני. לא צריך להגיע למצב הזה. אני יכול להבין את פוטין שהוא לא מוכן שברית נאט"ו תשב לו על הגדר. הוא לא מוכן לדבר הזה".

הוא הדגיש: "זה יגמר במו"מ, אין ברירה. אין לרוסים שום מוצא אחר מלבד למחוק רובעים שלמים. יש את השלב של ההשתלטות על העיר ואת השלב של הטיהור. האוקראיניים יודעים שהציבור הרוסי לא רוצה את הקרב. פוטין בגישה שלו והוא רוצה לחזור להיות מעצמה. הוא יחזור להיות מעצמה בעצם זה שהוא העז לעשות את הפועלה הזו".

עריכה: שני רומנו, 103FM