בצל הלחימה באוקראינה: מסך הברזל מתהדק לאחר שכלי התקשורת המובילים בעולם, בהם BBC ו-CNN, הודיעו הלילה (שבת) על הפסקת הפעילות והסיקור ברוסיה.

זאת, בעקבות חסימת הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר במדינה וחשש מפגיעה בעיתונאים על רקע כניסתו לתוקף של החוק שאוסר על פרסום והפצת "פייק ניוז". בין הרשתות שהודיעו שיפסיקו את הסיקור ברוסיה: CNN, BBC, וושינגטון פוסט, אתר החדשות בלומברג ועוד. גם הרשת הקנדית CBS News והרשת האוסטרלית ABC News הפסיקו לשדר מרוסיה. 

כאמור, מהלך זה מגיע לאחר שאמש חסמה רוסיה את הגישה לפייסבוק לאזרחיה כנקמה על "ההגבלות שמטילה החברה על רשתות התקשורת שבבעלות המדינה". נשיא החברה אמר שחסימת הפלטפורמה תגרום לניתוק "מיליוני רוסים רגילים" ממידע אמין, תשתיק אותם ותמנע מהם תקשורת עם חברים ובני משפחה. מאוחר יותר דווח כי רוסיה חסמה גם את טוויטר. 

במקביל לכך, הפרלמנט הרוסי אישר חוק הקובע כי "אדם המפיץ מידע לא מהימן על הפעילות של הצבא הרוסי עלול להישלח לעד שלוש שנות מאסר". ארגון שיפיץ "פייק-ניוז", אנשיו עלולים להישלח למאסר של עד 10 שנים. 

במקרה שבו המידע המופץ יביא להשלכות חמורות, העונש המקסימלי הינו עד 15 שנות מאסר. בנימוקי החוק נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר "שארה"ב ובנות בריתה באירופה הפיצו מידע כוזב במדינה מתוך כוונה לעורר מחלוקות".