ספינת הקרב הרוסית שתקפה את אי הנחשים באוקראינה הוטבעה, כך מסרו מקורות צבאיים ליומון הבריטי "הטיימס". על פי הדיווח ספינת הסיור המכונה 'ואסילי בייקוב' נפגעה במתקפת טילים אמש. גורמים רשמיים באוקראינה לא אישרו אם הספינה הוטבעה או האם אכן מדובר באותה הספינה.

עוד דווח כי הספינה הייתה אחת משתי ספינות שתקפו את אי הנחש בחודש שעבר. הצי האוקראיני מסר ל"טיימס" כי הכוחות שהגנו על אודסה "פגעו בספינת אויב" וכי "האויב נסוג".

בסרטון שפרסם הצי בשני, ניתן לראות מתקפה על ספינה בים השחור ולשמוע שני גברים שואלים האם הם פגעו בספינה. "פגענו בהם", אמר אחד הגברים.

המתקפה על אי הנחשים התרחשה ביום הראשון לפלישה הרוסית לאוקראינה. משמר הגבול האוקראיני הודיע בשעות הערב כי האי מצוי תחת מתקפה של שתי ספינות של הצי הרוסי, הסיירת "מוסקבה" וספינת הסיור "וסילי ביקוב".

בעת שהסיירת הרוסית הזדהתה ברשת הקשר והנחתה את מגני האי האוקראינים להיכנע ולהניח את נשקם, אמר אחד החיילים האוקראינים: "ספינת מלחמה רוסית, לכו תזדיינו".

בתגובה, פתחו הרוסים באש על האי, ולפי דיווחים ראשוניים הרגו את כל 13 המגינים שסירבו להיכנע, והשמידו את התשתיות שנותרו בו. בהמשך הודיעו רשויות הביטחון האוקראיניות שהאי נפל לידיהם של הרוסים. לטענת צבא אוקראינה החיילים שהגנו על "אי הנחשים" לא נהרגו, אלא הצליחו לבלום שתי מתקפות של הצבא הרוסי, ולאחריהן, כשאזלה להם התחמושת, נכנעו.