ראש ה-CIA הזהיר היום (רביעי) כי גובר החשש שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני, במהלך המלחמה באוקראינה. על פי הדיווח שהוצג באתר ה-MIRROR, "קיים חשש כי ולדימיר פוטין עשוי להחליט לנקוט בצעד הדרסטי, אם כוחותיו ימשיכו להיתקל בהתנגדות מצד האוקראינים".

בנאום שנשא בדיון בוועידת המודיעין בקונגרס האמריקאי, וויליאם ברנס, ראש ה-CIA, אמר כי "הדרג הצבאי הרוסי שוקל שימוש בנשק גרעיני קטן יותר. דוקטרינת הלחימה הרוסית היא כזו שלפיה אתה מסלים את המלחמה, רק בשביל ההסלמה. לכן אני מאמין שהסיכון עולה, על פי הדוקטרינה הזו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, בכיר לשעבר בבית הלבן, אשר עסק בנושא הגרעין הרוסי אמר כי "הסיכון לשימוש בנשק גרעיני מצד הרוסים עולה, בעיקר בגלל שפוטין לא רואה בשימוש בנשק כזה את אותם הדברים שארה"ב רואה או אפילו ברית המועצות לשעבר". הגורם, אשר טען כי פוטין רואה בנשק גרעיני "כלי תקיפה", הוסיף כי "לארה"ב יש נשק חדש יותר עבור ההרתעה והגנה, לרוסיה יש נשק גרעיני כחלק מתכנית קרב".

הבכיר לשעבר הוסיף כי החשש גובר בגלל ההתקדמות האיטית של רוסיה בתוך אוקראינה, אשר אינה עולה בקנה אחד עם רצונותיו של פוטין: "יתכן שהמערב יחליט לא להמשיך לחמש את אוקראינה, או גם אם כן, פוטין עשוי להחליט שהוא מטיל פצצה גרעינית במערב אוקראינה, רק כדי להראות לעולם שהוא חצה את סף הגרעין ושהמערב יכול לפעול כמוהו אם הוא רוצה".

בנוסף, סקוט ברייר, בכיר בסוכנות הביון של הפנטגון הוסיף כי "רוסיה תחת פוטין עובדת שעות נוספות לחידוש מלאי הנשק הגרעיני שלה, הדגש הוא על נשק גרעיני בעל יכולת קטנה יותר, למטרות טקטקיות. אני מאמין כי פוטין חושב שזה מעניק לו יתרון א-סימטרי".

מנהלת המודיעין הלאומי של ארה"ב, אבריל היינס הוסיפה בדיון אתמול כי "אנחנו מעריכים שפוטין מרגיש פגוע מהמערב. הוא מרגיש שלא נותנים לו כבוד ראוי ותופס את המצב באוקראינה כמלחמה שאסור לו להפסיד".