הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה-19: הלחימה על אדמת אוקראינה נמשכת גם הבוקר (שני) עם אזעקות והפגזות ברחבי המדינה. עיתון ה"פייננשל טיימס" דיווח כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי להמשך הלחימה באוקראינה. גורמים אמריקאים מסרו כי הסיוע יערער את העזרה של המערב לאוקראינה. עוד דווח כי ארה"ב מתכננת להזהיר את בעלות בריתה כתוצאה מאינדיקציות לסיוע הסיני.

בתוך כך, המאמצים הדיפלומטים לתיווך בין המדינות נמשכים. שני הצדדים אמורים להיפגש היום בשיחת ווידאו על מנת להמשיך ולהגיע להסכם הסדרה. בינתיים, הכוחות הרוסים הפגיזו בסיס צבאי סמוך לעיר לבוב שבמערב המדינה, והרשויות באוקראינה דיווחו כי לפחות 35 אנשים נהרגו במהלך התקיפה. 

לכל העדכונים ממלחמת רוסיה-אוקראינה לחצו כאן

עדכונים שוטפים:

14:50: באוקראינה הכחישו את הדיווח לפיו כ-20 בני אדם נהרגו במתקפת הטילים לעבר המחוז הבדלני דונייצק. 

14:40: נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ביקש מממשלתו להקל במסים על העסקים הקטנים והבינוניים, בעקבות המלחמה.

14:20: ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, הדגיש כי רוסיה ובלארוס יעמיקו את שיתוף הפעולה ביניהן כנגד הסנקציות שהוטלו על ידי המערב, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות TASS. בסוכנות הידיעות RIA דווח כי ראש ממשלת בלארוס, רומן גולובצ'נקו, הודיע כי מדינתו נשענת על התמיכה הרוסית. 

14:01: דובר הקרמלין, דמטרי פסקוב, הבהיר כי בשלב זה, "אין מה להוסיף" באשר לשאלת סיום המבצע באוקראינה, כך דווח בסוכנות הידיעות TASS. 

13:50: גורמים בעיריית קייב הודיעו כי שני בני אדם נהרגו במהלך התקיפות של רוסיה בעיר, ומפעל מטוסים בעיר נפגע. 

13:45: דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הבהיר כי רוסיה לא פנתה לסין בבקשה לסיוע צבאי. הוא הוסיף כי לרוסיה יש את כל הציוד הדרוש על מנת להגשים את מטרותיה באוקראינה במלואן ובזמן. זאת לאחר שגורמים אמריקאים טענו כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי. 

13:30: מתקן אחסון גז תת קרקעי באזור צ'רנייב שבאוקראינה נפגע כתוצאה מההפגזות, כך נמסר מפי חברת הגז האוקראינה נפטוגז.

13:15: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חתם על חוק שיאפשר רישום מטוסים זרים שחכרו חברות תעופה רוסיות, כרכוש של חברות התעופה, כך דווח בסוכנות הידיעות TASS.

12:55: משרד הפנים בגרמניה הודיע כי כ-147 אלף פליטים אוקראינים חצו את הגבול לשטח המדינה. 

12:20: שברי טיל הטוצ'קה שהופל גרמו למותם של לפחות 20 בני אדם, בהם ילדים, והותירו תשעה פצועים נוספים בדונייצק, כך על פי ראש הרפובליקה העממית של דונייצק, דניס פושילין. 

12:00: היועץ הנשיאותי באוקראינה אולקסי ארסטוביץ' אמר כי "השיחות בינינו לבין רוסיה מתקדמות. יש קשיים, אך מתקדמים".

11:05: משרד התובע הראשי של אוקראינה ציין כי מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה נהרגו 90 ילדים.

10:50: חבר במשלחת המשא ומתן של אוקראינה אמר כי סבב השיחות שנפתח היום "יתמקד בהשגת הפסקת אש, הסגת חיילים ומתן ערבויות ביטחוניות לאוקראינה. עמדת המדינה נותרה ללא שינוי, נתעקש על הפסקת אש בטרם נפתח בשיחות על יחסינו העתידיים עם רוסיה".

10:20: שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה קרא למערב לספק לאוקראינה נשק ולהפעיל סנקציות נוספות על רוסיה "כדי לסייע במניעת גרירת מדינות אחרות לסכסוך רחב יותר".

10:10: היועץ הנשיאותי אולקסי ארסטוביץ' אמר כי "יותר מ-2,500 תושבים מהעיר מריופול נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר". לדבריו, הוא מצטט אנשים מהנהלת העיר מריופול, והאשים את הכוחות הרוסיים במניעת סיוע הומניטרי להגיע לעיר הנצורה. במקביל, ברוסיה ממשיכים לטעון כי הם לא מכוונים לאוכלוסייה אזרחית.

9:40: דובר משרד החוץ הסיני אמר כי "ההצהרות של ארה"ב, כי רוסיה ביקשה מבייג'ינג ציוד צבאי למלחמה שלה באוקראינה הן 'דיסאינפורמציה' מארה"ב".

8:55: הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה לשימוש ברוסיה.

8:00: כלי התקשורת באוקראינה דיווחו על מותו של לפחות בן אדם אחד בהפצצה של בניין מגורים בקייב. על פי הדיווח, לפחות שלושה בני אדם נוספים נפצעו.

7:55: סבב השיחות החדש בין רוסיה לאוקראינה, שיתקיים במסגרת שיחות וידאו, יחל בשעה 10:30, כך אמר הבוקר בכיר אוקראיני.

7:10: המיליארדר הרוסי אנדריי מלניצ'נקו, הנחשב למקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תוביל למחסור במזון דווקא במדינות העניות יותר של העולם". לטענתו, המלחמה כבר הובילה לעלייה במחירים של חומרי דישון "אשר אינם מאפשרים לחקלאים לקנות יותר" ועל כן צפוי מחסור במזון גם באירופה.

4:36: אוסטרליה הטילה סנקציות חדשות על 33 אנשי עסקים רוסים, בהם רומן אברמוביץ'. 

4:06: ארה"ב וצרפת יטילו סנקציות נוספות על רוסיה, כך נמסר מלשכת נשיא צרפת מקרון. 

2:30: מולדובה מדווחת כי יותר מ-328 אלף פליטים מאוקראינה נכנסו בשערי המדינה מאז פרוץ הלחימה. 

01:51: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר כי מדובר "רק בעניין של זמן עד שהמתקפה הצבאית של רוסיה על אוקראינה תתרחב לחברות בנאט"ו", אלא אם כן הברית תקים אזור אסור לטיסה מעל ארצו.

00:51: רשת CNN דיווחה כי משרד ההגנה הבריטי הודיע שכוחות הצי הרוסי ניתקו את אוקראינה מסחר ימי בינלאומי. 

נזק מהפצצה רוסית במריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
נזק מהפצצה רוסית במריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)

פליטים מאוקראינה במולדובה (צילום: REUTERS/Vladislav Culiomza)
פליטים מאוקראינה במולדובה (צילום: REUTERS/Vladislav Culiomza)

הריסות באוקראינה סמוך לקייב (צילום: REUTERS/Thomas Peter)
הריסות באוקראינה סמוך לקייב (צילום: REUTERS/Thomas Peter)

הריסות באוקראינה בעקבות הפצצה רוסית (צילום: REUTERS/Thomas Peter)
הריסות באוקראינה בעקבות הפצצה רוסית (צילום: REUTERS/Thomas Peter)