הסופרת והתסריטאית הבריטית ג'יי קיי רולינג, מחברת סדרת הספרים "הארי פוטר", תקפה את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לאחר שהתלונן על תרבות הביטול במהלך ועידת וידאו עם אנשי תרבות ואמר כי המערב מנסה "לבטל" את רוסיה, והשווה את היחס לארצו לתגובות מולן התמודדה רולינג בעבר על דעות שנתפסו על ידי חלק מהציבור כטרנספוביות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"ג'יי קיי רולינג בוטלה לאחרונה כי היא לא מצאה חן בעיני 'המעריצים של חירויות המגדר'. היום מנסים לבטל מדינה שלמה בת 1,000 שנה, העם שלנו. אני מדבר על האפליה הגוברת של כל מה שקשור לרוסיה, על המגמה הזו שמתגלה במספר מדינות מערביות", אמר פוטין במהלך השיחה.

בהמשך השיחה השווה פוטין את המצב הנוכחי עם התרבות הרוסית במערב לצנזורה בגרמניה הנאצית. "צ'ייקובסקי, שוסטקוביץ' ורחמנינוב מוחרמים", אמר פוטין והוסיף כי "הפעם האחרונה שמסע כה מסיבי להשמדת ספרות בוצע על ידי הנאצים בגרמניה לפני כמעט 90 שנה".

פוטין קורא להפיכה צבאית באוקראינה, קרדיט: הטלוויזיה הרוסית

בתגובה לדבריו של פוטין, כתבה רולינג בחשבון הטוויטר שלה כי "הביקורת על תרבות הביטול המערבית לא נשמעת טוב על ידי אלה ששוחטים כעת אזרחים או על ידי אלה שכולאים ומרעילים את מתנגדיהם".

כמו כן, רולינג שיתפה קישור לכתבה משנת 2021 שפורסמה ב-BBC על מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני וגינתה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. היא אף חשפה בעבר שארגון הצדקה של ילדיה, עובד עם ממשלת אוקראינה מאז 2013, והיא פתחה בפנייה לגיוס כספים יממה לאחר הפלישה הרוסית כדי לעזור "לאלפי הילדים שנלכדו בבתי היתומים של אוקראינה".