מלחמת רוסיה-אוקראינה: הפלישה הרוסית נכנסת ליומה ה-39, וההפצצות הכבדות במוקדים רבים במדינה נמשכות, כאשר הצבא האוקראיני ממשיך להקשות על התקדמות הצבא הרוסי. מגזין "הביזנס אינסיידר" האמריקאי פרסם היום (ראשון) כי חיילים רוסים נהרגו לאחר שקיבלו מזון ואלכוהול מורעל על ידי אזרחים אוקראינים.

גורמים רשמיים דיווחו כי מספר חיילים רוסים נהרגו, ורבים אחרים נפצעו לאחר שקיבלו מזון ואלכוהול מורעל על ידי אזרחים באזור חרקוב. מנהל המודיעין האוקראיני פרסם בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו כי החיילים הרוסים שנפגעו משרתים בדיוויזיה השלישית. עוד נכתב בפוסט, כי שני חיילים נהרגו ו-28 הגיעו לטיפול נמרץ לאחר שקיבלו עוגות מורעלות בעיר איזיום, השלישית בגודלה במחוז חרקוב. עוד נכתב כי 500 חיילים רוסים נלקחו לבתי החולים עקב הרעלת אלכוהול.

בנוסף, הגורמים מסרו כי ממשלת רוסיה מחשיבה את החיילים הרוסים שנהרגו באירוע כ"אבידות שאינן בזמן מלחמה". הסיפורים אודות ההתנגדות של האזרחים האוקראינים בדרכים יצירתיות ממשיכים לכבוש את הרשת, כמו הניסיונות להפיל מזל"טים בעזרת צנצנות עגבניות או חסימת טנקים בדרכים משונות.

העיר אוזיום, הממוקמת במזרח המדינה, חוותה לחימה והפצצות קשות מאז החלה הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר. עם זאת, גם רוסיה חוותה אבדות קשות, כאשר נאט"ו מסרה בשבוע שעבר, כי מספר החיילים הרוסים שנהרגו במלחמה, עומד בין 7,000 ל-15,000. כזכור, האוקראינים דיווחו כי הם החזירו לעצמם את השליטה באזורים סביב קייב.

בתוך כך, ראש משלחת המשא ומתן מן הצד האוקראיני, ראש צוות המו"מ האוקראיני לשיחות עם רוסיה, דויד ארחמיה, הודיע אמש כי הטיוטות על הסכם השלום שגובשו בשיחות בשבוע שעבר מוכנות לדיון ישיר בין הנשיאים וולדומיר זלנסקי וולדימיר פוטין וכי השניים עשויים להיפגש בטורקיה.

לדבריו של ארחמיה, רוסיה קיבלה את עמדתה הכוללת של אוקראינה, למעט זו הנוגעת לקרים, שסופחה לרוסיה בשנת 2014. במקביל לכך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, טען כי רוסיה תשמח להמשיך את המשא ומתן עם אוקראינה בבלארוס, אלא שהאחרונה מתנגדת לכך.