כיממה לאחר האירוע: רשת WNBC דיווחה הערב (רביעי) על מעצרו של החשוד בביצוע הירי בתחנת הרכבת בברוקלין שאירע אמש, בו נפצעו 16 בני אדם, בהם חמישה שמצבם הוגדר קריטי. על פי הדיווח, החשוד נתפס במנהטן כשהלך ברחוב, ללא התנגדות.

כאמור, החשוד המרכזי בביצוע הירי הוא פרנק ג'יימס, וברשתות החברתיות הופץ סרטון שצילם ככל הנראה בחודש שעבר, ובו הבהיר כי אנשים "שחורים" ו"לבנים" לא צריכים לחיות זה לצד זה. "אתם מסרבים להבין זאת, האנשים הלבנים שונאים את השחורים, למה הם שונאים אתכם? כי הם כועסים ש"השחורים" כבר לא 'עבדים'".

רשת CNN דיווחה אמש, שעות לאחר הירי, כי משטרת ניו יורק מחפשת אחר רכב של חברת U-Haul, בעל לוחית רישוי של מדינת אריזונה, בחשד כי הוא קשור לירי ברכבת התחתית בברוקלין. הדיווח הסתמך על תכתובת מייל פנימית, שנשלחה לשוטרים ובלשים במשטרת ניו יורק, והם כוללים בין היתר תמונה אפשרית של הרכב.

עם זאת, המיילים לא מפרטים כיצד הרכב קשור לאירוע הירי, אולם על פי גורמים במשטרה, חוקרי האירוע איתרו כרטיס להשכרת טנדר השייך לאותה חברה בזירה. כמו כן, לחוקרים יש סרטון של עד ראייה ובו רואים את החשוד. 

החשוד השליך פצצת עשן לתוך קרון הרכבת טרם ביצוע הירי, כאשר פניו היו מכוסים במסכת גז. כמו כן, נראה כי הוא תכנן את האירוע מראש וההערכה היא שהוא פעל לבדו בלי עזרה וסיוע מבחוץ. בתוך כך, משטרת ניו יורק דיווחה כי האירוע התרחש בסביבות 8:30 בבוקר.

מיד לאחר האירוע, מפקדת משטרת ניו יורק אמרה בתדרוך לתקשורת: "לא נחקר אירוע טרור פעיל, מדובר באדם שהוציא רימון עשן - ואז פתח באש ופגע באנשים בקרון וברציף. לא ידוע על מטעני חבלה ברכבות התחתית של ניו יורק".