השלב הבא של המערכה הצבאית הרוסית באוקראינה עשוי להתחיל בימים הקרובים, כך דווח ברשת NBC האמריקאית על בסיס דבריהם של שני גורמי ביטחון אמריקנים בכירים. על פי ההערכות, הצבא הרוסי יעביר חלק מכוחותיו בחזרה לאוקראינה בימים הקרובים, זאת לאחר שהכוחות רוסים נסוגו מסביבות קייב ומצפון אוקראינה לפני כשבועיים, ונעו צפונה לתוך בלארוס ורוסיה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במקביל לכך, בארצות הברית מעריכים כי הרוסים נערכים לפלישה מחודשת, תוך התמקדות באזור דונבאס ודרום מזרח אוקראינה. רוסיה כועסת על אובדן ספינת הדגל של צי הים השחור שלה, מוסקבה, מאורע הנחשב לאובדן הגדול ביותר בזמן מלחמה של ספינת חיל הים מזה 40 שנה - ומבוכה עצומה עבור רוסיה. 

כמו כן, גורמי מודיעין אמריקאים הזהירו מפני התנהגותו הבלתי צפויה של פוטין ונכונותו לקחת סיכונים בשל כעסו על כישלונותיה של רוסיה באוקראינה. דוברת הכוחות המזוינים בדרום אוקראינה אמרה כי התקפות הטילים מאז יום חמישי בלילה היו כנקמה על טביעת מוסקבה. "כולנו מבינים שלא נסלח לנו", אמרה.

על פי ההערכות, כוחות רוסים עשויים לנסות לכתר חיילים אוקראינים לאורך הגבול בין דונבאס לשאר אוקראינה במתקפה הקרובה - מהלך צבאי שנקרא מעטפת כפולה. הצבא הרוסי צפוי להסתמך במידה רבה על אש ארוכת טווח - טילי שיוט, ארטילריה ארוכת טווח, תקיפות אוויריות - בשבועות הראשונים של הסתערותו על אוקראינה, אך ככל הנראה כלי הנשק העיקריים של המתקפה החדשה יהיו ארטילריה וטילים קצרי טווח.

המטה הכללי של הכוחות המזוינים האוקראינים אמר כי "המוקד העיקרי של האויב הרוסי הוא בהתארגנות וחיזוק הכוחות" סביב סלובוז'נסקי, אזור שנמצא במרחק קצר מדרום לחארקוב. באותו אזור, לטענת המטכ"ל, ריכזו כוחות רוסים כ-22 קבוצות טקטיות גדודיות. קבוצה טקטית גדודית כוללת בדרך כלל כ-1,000 חיילים.

מנגד, בידי הצבא האוקראיני נשק ארטילרי, אולם רובו מיושן וחלקו הושמד על ידי הרוסים. בעקבות כך, הנשיא ביידן אישר הרחבה דרמטית של היקף הנשק המסופק לאוקראינה, חבילה של כ-800 מיליון דולר הכוללת תותחים מסוג הוביצר 155 מ"מ, המהווים שדרוג רציני במערך הארטילריה ארוכת הטווח. כמו גם כלי נשק ניידים נוספים נגד מטוסים ונ"ט ותחמושת אושרו.

בעקבות אותה החלטה, העבירו הרוסים אזהרה לוושינגטון ונאט"ו מפני המשך משלוחי הנשק. על פי הדיווח, במכתב שנשלח ממוסקבה נכתב כי המשך המשלוחים זה "תוספת שמן" למלחמה והם עלולים לגרום "השלכות בלתי צפויות".