הקרב על מריופול: מפקד הכוח האוקראיני בעיר הנצורה התייחס היום (רביעי) בשיחת טלפון עם רשת CNN למצבם של המתבצרים במפעל, והבהיר כי "אנחנו נלחמים עד הסוף, אבל נשאר לנו מעט מאוד זמן". לדבריו, הכוחות עומדים בפני הימים האחרונים שלהם, אם לא השעות. 

המפקד, רס"ן סרחי וולינה, קרא למדינות העולם לסייע בסיפוק פינוי לאזרחים וחיילים שנלכדו במפעל הפלדה תחת הפצצה רוסית כבדה. "זה צריך להיות ברמת ההסכמים. אם מדברים על יישום מעשי, זו יכולה להיות ספינה עם מסוקים, למשל, שיכולה לאסוף אותנו. או משימה הומניטרית בינלאומית. שיוכלו לבוא אלינו ולהבטיח את ביטחוננו וללוות אותנו בדרך למדינה שתתחייב על כך", אמר. 

הרס במריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Pavel Klimov)
הרס במריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Pavel Klimov)

וולינה תיאר את המצב במפעל כ"קריטי", עם מספר רב של פצועים וטיפול רפואי מוגבל. "אנחנו מוקפים לגמרי. יש כ-500 פצועים צבאיים, קשה מאוד להעניק להם טיפול רפואי. הרוסים ממשיכים לתקוף מהאוויר ובירי ארטילרי ללא הפסקה".

"העיר נהרסה. יש להם יתרון מוחלט באוויר, ארטילריה, ציוד, כוח אדם. אנחנו נלחמים עד הסוף, אבל נשאר לנו מעט מאוד זמן", הוא הוסיף. המפקד האוקראיני העריך כי בשטח המפעל נמצאים מאות אזרחים שתופסים מחסה.

מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)

במקביל לכך, משרד ההגנה הרוסי הציב היום אולטימטום חדש לכוחות האוקראינים. בהצהרה שפרסם הבוקר, הצהיר המשרד כי כוחותיו פתחו מסדרון הומניטרי ממפעל אזובסטל "לנסיגה של כוחות אוקראינים כדי להניח את נשקם מרצונם".

נכון לאתמול, איש לא השתמש במסדרון שהציבה מוסקבה. עוד ציין המשרד כי רוסיה מציעה פעם נוספת את האפשרות להפסיק את הלחימה החל מהשעה 14:00 (שעון מוסקבה).

לצד זאת, המודיעין הבריטי העריך כי ההתקפות רוסיות על ערים ברחבי אוקראינה מראות את כוונתן לנסות ולשבש את תנועת התגבורת והנשק האוקראיני למזרח המדינה. עוד ציינו כי הנוכחות הצבאית של רוסיה בגבולה המזרחי של אוקראינה ממשיכה להיבנות, בעוד הלחימה בדונבאס מתעצמת כאשר הכוחות הרוסיים מבקשים לפרוץ את ההגנה האוקראינית.

בנוסף, נטען כי הפעילות האווירית הרוסית בצפון אוקראינה צפויה להישאר נמוכה מאז נסיגתה מצפון קייב. עם זאת, עדיין קיים סיכון לתקיפות מדויקות נגד מטרות עדיפות ברחבי המדינה.