לצד הלחימה באוקראינה ופתיחת "השלב השני במערכה", רוסיה ממשיכה בפיתוח היכולות הצבאיות שלה ובהעברת המסרים למערב. היום (רביעי) הודיע משרד ההגנה הרוסי על ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי מסוג RS-28 סארמאט. לדברי המשרד, הניסוי שנערך בנמל חלל "קוסמודרום פלסצק", הממוקם כ-800 ק"מ ממוסקבה "הושלם במלאו". 

בדיקות של הרקטה אפשרו לנו להעריך את נכונות התכנון  והפתרונות הטכניים", נמסר. לאחר הניסויים, "סארמאט" תיכנס לשירות מבצעי בחיל הטילים האסטרטגיים של רוסיה, על פי ההערכות תחילה בגדודים הנמצאים באיזור סיביר. 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס לניסוי ואמר כי "הנשק הייחודי הזה באמת יחזק את פוטנציאל הלחימה של הכוחות המזוינים שלנו, יבטיח בצורה מהימנה את ביטחונה של רוסיה מפני איומים חיצוניים, ויגרום למי שבלהט הרטוריקה התזזית והתוקפנית מנסה לאיים על ארצנו".

RS-28 סארמאט הוא טיל בליסטי בין-יבשתי רוסי מונע בדלק נוזל האמור להחליף את ה SS-18. הטיל עצום ממדים ומשקלו הכולל אמור לעלות על 100 טון. כושר הנשיאה הגבוה במיוחד שלו מאפשר לשאת ראש קרב עם עשרה ראשי קרב גרעיניים כבדים או 16 קלים יותר, או שילוב של מספר רב של אמצעי נגד להתמודדות עם מערכות יירוט טילים בליסטיים. הוא הוכרז רשמית כתגובה לפרויקט תקיפה גלובלית מיידית האמריקאי.