הפלישה הרוסית לאוקראינה: בצל ההפצצות הכבדות והקרבות במוקדים רבים ברחבי אוקראינה, משרד החוץ הרוסי פרסם הערב (שבת) כי ארה"ב מתכוונת להשתמש בנשק להשמדה המונית באוקראינה. זאת, "ברקע הלחץ האמריקאי הכושל על הכלכלה הרוסית", כך לפי דוברת משרד החוץ, מריה זכארובה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

זכארובה הדגישה כי "ברור שהתוכנית הבסיסית של ארה"ב, שהתמקדה בהפעלת לחץ כלכלי על רוסיה, על מנת לאלץ אותה לשקול מחדש את האינטרסים הלגיטימיים שלה במתן ביטחון, לא צלח. כעת וושינגטון עובדת לשימוש בנשק להשמדה המונית. למעשה, זה מייצג את רמת המעבר לפעולות שמעבר לקו האדום". דוברת משרד החוץ ציינה כי "אם ארה"ב תשתמש בנשק שכזה באוקראינה, לא ניתן יהיה לסמור את מספר הנפגעים".

כוחות רוסים באוקראינה (צילום: REUTERS/Chingis Kondarov)
כוחות רוסים באוקראינה (צילום: REUTERS/Chingis Kondarov)

לדבריה, "האמריקאים ושותפיהם באירופה מתעלמים מהעבודה שלרוסיה אין נשק כימי כבר חמש שנים, מאז ה-27 בספטמבר 2017. זה אומת על ידי הארגון למניעת הפצת נשק כימי". זכארובה אף אמרה כי "האוקראינים מתכננים, בעזרת מומחים מנאט"ו, לפתור את הפגם בתוכניות האמריקאיות. לכן, וושינגטון וקייב מתכוונות להטמין נשק כימי באתרי הצבא הרוסי באוקראינה".

זכרובה ציינה כי "האמריקנים ושותפיהם באירופה מתעלמים מהעובדה שלרוסיה אין נשק כימי כבר 5 שנים, מאז ה-27 בספטמבר 2017. זה אומת על ידי הארגון לאיסור נשק כימי", והוסיפה כי "האוקראינים מתכננים, בעזרת מומחים. נאט"ו, על מנת לפתור את הפגם הזה בתוכניות האמריקאיות. לכן, וושינגטון וקייב מתכוונות להטמין נשק כימי באתרי הצבא הרוסי באוקראינה".

זוועות המלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)
זוועות המלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, אמר מפקד בכיר בצבא הרוסי, איגור קירילוב, כי "יש מידע במשרד ההגנה הרוסי על הכנת הפרובוקציות של ארה"ב, במטרה להאשים את הצבא הרוסי בשימוש בנשק גרעיני, כימי, ביולוגי או טקטי".

בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הזהיר כי הפלישה של רוסיה למולדתו היא "רק ההתחלה" והקרמלין מתכוון "לפלוש למדינות אחרות". בסרטון וידיאו שפרסם בטלגרם שלו קרא זלנסקי למדינות אחרת להילחם לצד אוקראינה, ותקף: "מדינות שרוצות להישאר ניטרליות עושות את ההימור המסוכן ביותר, כי כך יפסידו הכל".