כבר תקופה ארוכה שמתרוצצות שמועות בעולם, לפיהן המנהיג הרוסי ולדימיר פוטין "סובל ממחלה סופנית". לאורך השנים העריץ בן ה-69 יצר לעצמו חזות קשוחה, ששידרה חוזק ועוצמה אל מול שאר המדינות. כעת, מומחה לשפת גוף בחן את תנועותיו של פוטין בהשוואה לימים עברו, והוא לגמרי מאשר את ההיחלשות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במהלך פגישה רשמית של פוטין עם נשיא טג'יקיסטן אמומאלי רחמון, שהתקיימה במוסקבה, אפשר היה להבחין במחוות חריגות. פרופסור אריק בוז'י, מומחה לשפת גוף מטעם אוניברסיטת טקסס, שם לב כי פוטין נע בכיסאו באופן שלא הולם אותו. הוא הרעיד את רגלו השמאלית ללא הרף ובלי יכולת לשלוט בה, וכשסיים עבר להזיז בטורדניות את רגלו הימנית. 

המומחה שלימד את פוטין על שפת גוף חושף: רואים שהוא חווה משבר>>>

באותו הזמן פוטין גם אחז בידו בכיסא עליו התיישב ונראה היה שהוא חלש מתמיד. אם מתייחסים לגל השמועות על מצבו הבריאותי, ועם כמה דיווחים לפיהם הוא סובל ממחלת הסרטן, אפשר ללמוד הרבה על המנהיג הרוסי. פרופ' בוז'י הביע את דעתו המקצועית וטען כי פוטין כבר לא חזק כפי שהיה בעבר ואף ציין כי ההתדרדרות הייתה מהירה. 

"הוא חלש להדהים בהשוואה לאדם שאנו מכירים רק מלפני כמה חודשים. הוא נראה קפוץ ולא נע בחופשיות, וגם הנפיחות בפניו יכולה להעיד על מחלה כלשהי שמקשה עליו", סיפר המומחה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, אין כל הוכחה ממשית לכך שפוטין חולה, אך כשהדיבורים באוויר ממשיכים להתפשט וגם המומחים יכולים לשים לב לפרטים הקטנים, נראה שהמצב הבריאותי שלו הוא לא רק בגדר שמועה.