מקרה ראשון של אבעבועות הקוף בישראל התגלה הערב (שישי) בבית החולים איכילוב בתל אביב. החולה הוא גבר בשנות ה-30 לחייו שחזר מטיול במערב אירופה. כעת הוא מאושפז בבידוד במצב קל. בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי יזם הערב פגישת חירום על רקע העלייה במספר המקרים של המחלה רחבי העולם. זאת, לאחר שהתגלו חולים בבריטניה, שבדיה, ספרד, פורטוגל ומדינות נוספות.

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי הוא עובד עם מדינות רבות על מנת להבין טוב יותר את התפשטות המלחה. בהצהרה של הארגון נמסר כי "אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית נדירה, אך עלולה להיות חמורה כאשר היא מתחילה עם שפעת ונפיחות של בלוטות הלימפה. רוב הזיהומים נמשכים כשבועיים עד ארבעה שבועות. בחלקים של מרכז ומערב אפריקה, אנשים יכולים להיחשף באמצעות עקיצות או שריטות של מרכסמים ויונקרים קטנים".

ארגון הבריאות העולמי (צילום: REUTERS/Denis Balibouse/File Photo)
ארגון הבריאות העולמי (צילום: REUTERS/Denis Balibouse/File Photo)

עוד נמסר מהארגון, כי "אנו מצפים לגידול במספר הדיווחים ובמספר המדינות. על פי הנתונים שבידינו, אותרו תשעה מקרים מאושרים של אבעבועות הקוף ומקרה אחד בגדר בדיקה בבריטניה. הנגיף הגיע לשם, לאחר שאזרח בריטי חזר מטיול בניגריה".

בתוך כך, מריון קומפנס, וירולוגית בכירה הדגישה כי "העובדה שמקרים של אבעבועות הקוף נמצאים במדינות שונות, במיוחד לאור העובדה שהמחלה אינה מדבקת במיוחדת, היא בהחלט מדאיגה". לדבריה, בעבר היו מקרים של נדבקים שבאו מאפריקה, אך המחלה אינה הצליחה להתפשט".