טורקיה עצרה את מנהיג דאעש החדש, אבו אל-חסן אל-האשמי, כך דווח היום (חמישי) באיסטנבול. הוא נעצר על ידי כוחות משטרה טורקיים, ונלכד לאחר מעקב משטרתי ממושך על הבית בו שהה, כאשר לא היו חילופי אש בעת המעצר. הנשיא ארדואן עודכן בלכידתו, והוא צפוי להודיע על מעצרו בימים הקרובים. 

מנהיג הארגון הקודם, אבו איברהים האשימי אל-קוראשי, פוצץ את עצמו בסוריה לפני מספר חודשים על מנת לא להיתפס על ידי האמריקאים. לאחר הפעולה אמר נשיא ארה"ב כי "אנחנו יודעים שבעת שהחיילים שלנו התקרבו כדי ללכוד את הטרוריסט, במעשה אחרון של פחדנות נואשת, ובחוסר כבוד לחיי בני משפחתו, הוא בחר לפוצץ את עצמו, לא רק את חגורת הנפץ, אלא את הקומה השלישית".

במהלך השנים האחרונות כוחות טורקיים התעמתו עם חמושים של ארגון הטרור דאעש במדינתם ובסוריה השכנה, וסילקו חלק מהפעילים ממספר עיירות ליד הגבול הטורקי.

הידיעות על המעצר מגיעות בעוד אנקרה מאותתת בנוגע לתוכניות על מבצע חדש בשטח סוריה על מנת להתעמת עם כוחות כורדיים שמגובים על ידי ארה"ב, אך נחשבים לטרוריסטים בטורקיה בשל קשריהם לקבוצות צבאיות בעלות שאיפות אוטונומיות בתוך המדינה. הכוחות הכורדיים מקבלים תמיכה מערבית ונחשבים לאחד הכוחות היעילים ביותר שנלחמים לפירוק החליפות האסלאמית.