לאחר הטבח המחריד שאירע בבבית ספר יסודי בעיירה יובלדי בטקסס, בו נרצחו 19 ילדים ושני מבוגרים, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הצהיר הלילה (בין חמישי לשישי) כי "הגיעה העת שהקונגרס יאשר בדיקות רקע אוניברסליות למי שמבקש לרכוש נשק". זאת על רקע התמיכה בקרב רוב הציבור האמריקאי, כי יש לבצע רפורמה בחוקי הנשק במדינה.

הנשיא האמריקאי הוסיף כי "על הקונגרס גם לאשר איסור מכירה של רובי סער, ולאשר את מינויו של סטיב דטלבאך, חבר המפלגה הדמוקרטית, לראש ההרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF)". כמו כן, ביידן הדגיש כי "הגיע הזמן להפוך את הכאב של המשפחות לפעולה".

כאמור, מפרטים חדשים שהתפרסמו היום בכלי תקשורת שונים בארה"ב עולה כי סלבדור ראמוס בן ה-18, שירה ורצח 19 תלמידים ושני מורים באחד ממסעות הטבח המזעזעים בתולדות ארה"ב, שהה בתוך בית הספר היסודי קרוב לשעה לפני שכוחות אכיפת החוק הצליחו לפרוץ לכיתה בה התבצר עם עשרות תלמידים ומורים וחיסלו אותו. 

לפי הדיווחים השונים מצד גורמים רשמיים, היורה היה בעימות עם כוחות אכיפת החוק במשך כחצי שעה - אחרי שכבר ירה על תלמידים ומורים. "ואז הירי הפסיק, והוא התבצר פנימה. זה המקום שבו יש סוג של רגיעה בפעולה", אמר נציג המחוז. "כל זה, אני מבין, נמשך כשעה, אבל כאן יש סוג של רגיעה של 30 דקות. הם מרגישים כאילו הם דחקו אותו לפינה. שאר התלמידים בבית הספר עזבו".