מצעד צבאי, קונצרט ענק, ארוחות המוניות ותמונה משפחתית כמעט מלאה על מרפסת הארמון: בריטניה תתפנה היום מהצרות הפוליטיות, המדיניות והכלכליות לארבעה ימים של חגיגות לציון 70 שנה לשלטונה של המלכה אליזבת השנייה (96), הראשונה בהיסטוריה הבריטית שמגיעה לנקודת הציון ההיסטורית.

המלכה הפכה למלכה בפברואר 1952, בעת שהייתה בת 25, לאחר מותו של אביה, המלך ג'ורג' השישי, ובשנת 2015 היא הפכה לשליטה הוותיקה ביותר של בריטניה אחרי שעקפה את המלכה ויקטוריה. לאורך 70 שנות שלטונה, היא הובילה את הממלכה המאוחדת במהלך סערות ושמחות לאומיות ובינלאומיות לצד שערוריות לא מעטות בתוך המשפחה שלא פעם איימו על עתידה של "הפירמה".

האירוע הפותח של החגיגות יהיה המצעד צבאי המסורתי בהשתתפות 1,400 חיילים, 200 סוסים ו-400 מוזיקאים. המצעד יצא לדרך מארמון בקינגהם בשעה 12:00 (שעון ישראל) ויתקדם בשדרה המרכזית (המול) לעבר רחבת המסדרים, כאשר בני המשפחה יצטרפו על גבי סוסים ובמרכבות.

בסרטון: המלכה עם נשיא ארצות לשעבר, דונלד טראמפ

לאחר מכן, יתקיים מטס של חיל האוויר המלכותי והמלכה תצא למרפסת הארמון עם בני משפחה. יחד עמה יהיו יורש העצר, הנסיך צ'רלס, ורעייתו הדוכסית קמילה, הנסיך וויליאם ורעייתו הדוכסית קייט וילדיהם, הנסיך אדוארד עם רעייתו הדוכסית סופי וילדיהם, הנסיכה אן ובעלה סר טימותי לורנס, הדוכס והדוכסית מגלוסטר והדוכס מקנט והנסיכה אלכסנדרה.

בארמון הבהירו כי רק בני משפחה "עובדים" יופיעו על המרפסת. בשל כך, לא ישתתף הנסיך אנדרו, שסולק מתפקידיו הרשמיים בשל קשריו עם הפדופיל ג'פרי אפשטיין והתביעה - שכבר הוסדרה בתשלום - על תקיפה מינית ואונס נגד קטינה.

גם הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל לא יעמדו על המרפסת על אף שהגיעו לאירועים מארה"ב, הופעה פומבית ראשונה שלהם בבריטניה מאז פרישתם מבית המלוכה. ביום שבת בני הזוג וילדיהם, ארצ'י וליליבת, צפויים להיפגש עם המלכה שתראה לראשונה באופן אישי את נינתה שקרויה על שמה ובדיוק תחגוג את יום הולדתה הראשון.

יום החגיגות הראשון יסתיים בהדלקת משואות בכל רחבי בריטניה והטריטוריות מעבר לים ובבירות של מדינות חבר העמים ובשעה 23:35 יתאספו בני המשפחה המלכותית להדלקת "עץ העצים", פסל משואה בגובה 21 מטרים שיוצב מחוץ לארמון.

מחר, בשעה 12:50, יצלצל "פול הגדול" בקתדרלת סנט פול, פעמון הכנסייה הגדול ביותר בבריטניה, ובני המשפחה יגיעו לתפילת הודיה. מאחר שהכניסה לקתדרלה כוללת מדרגות רבות, המלכה צפויה להשתמש בכניסה חלופית בשל בעיות הניידות שמהן היא סובלת. מי שייעדר מהטקס הוא הארכיבישוף מקנטברי, ג'סטין וולבי, המנהיג הדתי של הכנסייה של אנגליה, אחרי שנדבק בנגיף הקורונה השבוע.

ביום שבת יתקיים מרוץ הדרבי המפורסם במגרש מרוצי הסוסים של אפסום דאונס. על אף אהבתה לסוסים, ולמרות ששלושה מהסוסים שלה ישתתפו במרוץ, המלכה לא תגיע לאירוע כדי לאפשר לה מנוחה, אולם בני משפחה אחרים צפויים להופיע ביציע.

אחד מרגעי השיא של החגיגות יתקיים ביום שבת בעשר בלילה עם קונצרט ענק ליד אנדרטת ויקטוריה בכניסה לארמון. מופע הפתיחה יהיה של אדם למברט ולהקת קווין ורשימת המשתתפים כוללת גם את דוראן דוראן, דיאנה רוס, סר רוד סטיוארט, אנדריאה בוצ'לי, סם ריידר שייצג את בריטניה באירוויזיון, להקת הריקוד דיוורסיטי וגם דיוויד בקהאם, דיים ג'ולי אנדרוז, סר דיוויד אטנבורו, הטניסאית אמה רדוקאנו, הבלט המלכותי והופעה מיוחדת של סר אלטון ג'ון. יחד עם בני המשפחה המלכותית יהיו במקום 22 אלף צופים ועוד מאה אלף צפויים לגדוש את השדרה המרכזית.

יום החגיגות האחרון ביום ראשון יכלול ארוחות קהילתיות ברחבי בריטניה, במדינות חבר העמים וגם במדינות שאינן כפופות למלכה כמו ברזיל ויפן, כולל ניסיון לשבור שיא עולמי במסיבת הרחוב הארוכה ביותר בעולם.

בשעה 16:30, יצלצלו הפעמונים בכנסיית ווסמינסטר אבי, כפי שעשו בטקס ההכתרה הרשמי בשנת 1953, ויסמנו את אות הפתיחה למצעד לאורך שלושה ק"מ, עד הארמון, בהשתתפות עשרת אלפים מתנדבים, רקדנים, מוזיקאים וחיילים.

הכרכרה המלכותית, שנבנתה בשנת 1762 ואשר משמשת רק באירועים של הכתרות וחגיגות יובל, גם תשתתף במצעד, לראשונה מאז 2002. משתתפים נוספים שנועדו לסמל את התרבות והמורשת הבריטית תחת שלטונה של המלכה יהיו הכדורגלן גארי לינקר, סר קליף ריצ'רד, המכוניות של ג'יימס בונד, הדאלקים מ"דוקטור הו" ואוטובוסים דו קומתיים. אד שירן יחתום עם המצעד, ואת החגיגות, עם הופעה בשעה 19:00 בערב.