אילון מאסק הודיע אמש (שישי) לחברת טוויטר כי בכוונתו לבטל את העסקה עליה סיכמו בשווי 44 מיליארד דולר לרכישת הרשת החברתית. עורך דין המייצג את מאסק פנה במכתב לייצוג המשפטי של טוויטר וטען כי "העסקה תתבטל מכיוון שטוויטר הפרה מהותית מספר סעיפים מההסכם המקורי". בחברת טוויטר מנגד, לא מתכוונים לוותר בקלות ומעוניינים לנקוט בצעדים משפטיים לקיום ההסכם.

מתברר כי במשך שבועות מאסק הביע חשש בנוגע לעסקה עליה חתם, לאחר שהתברר כי מספר נתונים שנמסרו מצד החברה החלו להתגלות כשגויים. כמו כן, נמצא כי ישנם מספר רב יותר של בוטים וחשבונות ספאם בפלטפורמה ממה שטוויטר ציינה בפני מאסק.

"טוויטר לא עמדה בהתחייבויותיה החוזיות לספק נתונים בצורה ראויה ונמסרו מצגים כוזבים ומטעים עליהם הסתמך מאסק כשהסכים לעסקה", הוסיף עורך דינו של המיליארדר, "טוויטר נמנעה מלספק מידע אמין. לעיתים התעלמו מבקשותינו או דחו אותן מסיבות שנראות לא מוצדקות. גם כשהייתה היענות נמסר מידע חלקי או מידע בלתי שמיש".

אילון מאסק וטוויטר (צילום: רויטרס)
אילון מאסק וטוויטר (צילום: רויטרס)

בטוויטר דוחים על הסף את הטענות מצד המיליארדר, ובחברה הודיעו כי הם מתכוונים להגיע לבית המשפט כדי לקיים את ההסכם. "טוויטר מחויבת לסגור את העסקה במחיר ובתנאים שסוכמו עם מר מאסק ומתכננת לנקוט בצעדים משפטיים לאכיפת הסכם המיזוג, אנחנו בטוחים שננצח בבית המשפט", נמסר מהחברה.

כאמור, רק לפני חודשיים סיכמו הנהלת טוויטר ואילון מאסק כי האחרון ירכוש את הרשת החברתית, כאשר שווי העסקה הוערך בכ-44 מיליארד דולר, והסכום המדובר אותו ישלם מאסק למניה הוא 54.20 דולר.