ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח היום (שישי) כי מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, ביקר באופן חשאי בסוריה בשבוע שעבר. על פי הדיווח, הביקור נועד להמשיך את התבוססות איראן בשטח סוריה וכן לדון ב"יחס הרע" שנותן משטר אסד למיליציות הפרו איראניות.

ביקורו של סלאמי בסוריה, מתבצע כשבוע לפני התקיפה שיוחסה לישראל בעיר דמשק. לטענת הצבא הסורי, ישראל שיגרה מספר טילים לעבר שמי דמשק מתוך רמת הגולן. שלושה חיילים סורים נהרגו בתקיפה ושבעה נוספים נפצעו. על פי דיווחים במדינה, התקיפות כוונו למתקן מודיעין של חיל האוויר ולמשרד קצין בכיר, וכן השמידו גם "מחסן נשק איראני". 

בתוך כך, מפקד חיל האוויר האמריקאי במזרח התיכון הזהיר אמש כי המיליציות הנתמכות על ידי איראן עלולות לחדש את ההתקפות באזור נגד ארצות הברית ובעלות בריתה בעקבות העלייה במתיחות באזור, תקיפות שעלולות להוביל להסלמה חדשה במזרח התיכון.

בשיחה עם עיתונאים לפני שנכנס לתפקידו החדש בבסיס חיל האוויר 'אל-עודיד' בקטאר, הביע סגן גנרל אלכס גרינקיץ', גם חשש מפני ההשפעה הרוסית והסינית. גרינקיץ' אמר כי "היפוך לכאורה של היחסים הצבאיים בין רוסיה לאיראן , כאשר מוסקבה עשויה לרכוש מל"טים איראנים מראה קצת יותר על מערכת יחסים ממה שהיינו רוצים שתהיה להם, בהינתן ההקשר של כל מה שקורה באוקראינה". 

אתמול, האתר "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה באיראן דיווח כי יאדאללה ח'אמתי, קצין בכיר במשמרות המהפכה, נעצר ונחקר על ידי המוסד באיראן.

על פי הדיווח ח'אמתי הודה כי הוא מעורב בהברחת נשק ללבנון, סוריה, עיראק ותימן. כמו כן, בתיעוד שהופץ באתר האיראני נראה ככל הנראה אותו קצין כשהוא אומר: "מתחרט על מה שאני עושה. לא הייתי צריך לעשות את זה ואני ממליץ לכל השותפים שלי לא לעשות את זה".