הצי הרוסי קיבל את צוללת הענק "בלגורוד" אשר מסוגלת לשאת את טילי הגרעין פוסידון, שמטרתם לחולל גלי צונאמי גרעיניים בגובה של כמאה מטרים ולהשמיד ערים במערב. מדובר בצוללת הגדולה ביותר שנבנתה בצי הרוסי ב-30 השנים האחרונות והיא הועברה לחיל הים הרוסי מוקדם יותר החודש דרך נמל סוורודווינסק.

"ה'מגה טורפדו' הגרעיני הזה הוא ייחודי בהיסטוריה של העולם", כתב מומחה הצוללות האמריקאי ה. אי. סוטון באתר האינטרנט שלו Covert Shores במרץ האחרון. 

"פוסידון הוא קטגוריה חדשה לחלוטין של נשק. הצוללת תעצב מחדש את התכנון הימי הן ברוסיה והן במערב, מה שיוביל לדרישות חדשות ולנשק נגדי חדש", כתב סאטון.

סאטון כתב ב-2020 ששלוש הצוללות החמושות בטילי הגרעין "עשויות להיות הצוללת המכוננת של שנות ה-2020 מכיוון שהן מייצגות יריב קשוח".
 
"לא סביר שמדינות אחרות יחקו את זה, אבל הן ירצו להתנגד לזה", אמר סאטון. "המשחק התת-ימי של חתול ועכבר, שבו צוללות ציידים-רוצחים של הצי האמריקאי עוקבות אחר הרוסים, יכול לקבל חיזוק מחודש. זה יכול להביא למצב של מלחמה קרה חדשה באזור הארקטי, בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי ובצפון האוקיינוס ​​השקט", כתב.

"זו עדיין טכנולוגיה בפיתוח, הן הטורפדו והן הפלטפורמה", אמר הנס קריסטנסן, מנהל פרויקט המידע הגרעיני בארגון המדענים האמריקאים. הוא ציין כי ה"פוסידון" לא צפוי להיות מוכן לפריסה עד 2027. יחד עם זאת אמר, כי ה"בלגורוד" עצמה, המכונה "רוצחת ערים", היא כלי ניסוי, והראשונה מבין השלוש צפויה להיות משוגרת עוד השנה.