מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, חשף עיצוב בעל מבנה אנכי של שכונה בעיר העתידנית ניאום, שישים דגש על שילוב של אדם וטבע ללא כבישים, כלי רכב וזיהום אוויר.

השכונה, שתיקרא The Line, אמורה לכלול תשעה מיליון תושבים, צפויה להיבנות לאורך 170 ק"מ, ברוחב של 200 מטר בלבד ובגובה של 500 מטר מעל פני הים. השכונה החדשה תהווה חלק מפרויקט בניית עיר העתיד ניאום, שנבנית בצפון מערב המדינה בקרבת הים האדום, ואמורה לקדם חדשנות טכנולוגית עירונית כחלק מחזון "סעודיה 2030" של נסיך הכתר הסעודי.

הסעודים הגדירו את העיר בתור "מהפכה ציוויליזציונית ששמה את האדם במקום הראשון ומספקת התנסות מגורים אורבנית חסרת תקדים תוך שמירה על הטבע". לא יהיו בה כבישים, כלי רכב ופליטת גזים מזהמים והיא תתבסס על 100% מקורות אנרגיה מתחדשים. "לתושבים תהיה גישה לכל המתקנים בהליכה של חמש דקות, בנוסף לרכבת במהירות גבוהה ולתחבורה מקצה לקצה של 20 דקות", נמסר.

"אנחנו יוצרים מודל עבור שימור הטבע וחיזוק החיים האנושיים. העיר תטפל באתגרים שניצבים מול האנושות בחיים העירוניים כיום ותאיר דרכים חלופיות לחיות בהן", הצהיר הנסיך בן סלמאן, שהוסיף: "אנחנו לא יכולים להתעלם ממשברי החיים והסביבה שמולם ניצבות ערי העולם שלנו, וניאום נמצאת בחזית של מתן פתרונות חדשים ומלאי דמיון כדי לטפל בסוגיות האלה".