משבר הגז באירופה: גורמים בכירים בממשל ביידן הודו היום (רביעי) כי נוצר חשש כבד מפני האפשרות שמחירי הגז והחשמל בארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי יעלו בשל מחסור צפוי בגז. זאת, לאחר שרוסיה הודיעה לאחרונה כי תצמצם את האספקה שלה לגרמניה ל-20% בלבד מהקיבולת שלה. גורם אמריקאי רשמי אמר כי המהלך הוא פעולת תגמול על הסנקציות של המערב, וכי הוא טוען שהמערב נכנס למצב מעורפל בכל הנוגע לשאלה האם לאירופה יהיה מספיק גז כדי לעבור את החורף הקרוב.

הסנקציות נגד רוסיה: הרשויות בארה"ב הודיעו על מעצר מיכלית נפט בדרכה ללואיזינה

"צריך להתנתק מהתלות ברוסיה": באירופה לוטשים עיניים לעבר הגז הישראלי

בתגובה לכך, הבית הלבן שיגר אתמול את האחראי בנושא לפריז ובריסל כדי לדון בתכנון חלופית עם ארצות הברית והאיחוד האירופי. "זה היה הפחד הכי גדול שלנו", אמר בכיר אמריקאי, "ההשפעה של חוסר הגז על אירופה עלולה לחזור כמו בומרנג לארצות הברית ולהעלות את מחירי הגז הטבעי והחשמל. גם יהיה מבחן גדול לחוסן ולאיחוד האירופי מול רוסיה מכיוון שהקרמלין לא מראה סימני נסיגה מאוקראינה".

כמו כן, בימים הקרובים יתקיימו דיונים על הגדלת ייצור הכוח הגרעיני ברחבי אירופה כדי לקזז מחסור בגז. על אף שגרמניה תכננה להפסיק לחלוטין את השימוש שלה בכוח גרעיני עד סוף השנה הנוכחית, גורמים רשמיים בארצות הברית מקווים לשכנע את הממשל בברלין להאריך את חיי שלושת תחנות הכוח הגרעיניות שנותרו בזמן משבר האנרגיה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

דובר המועצה לביטחון לאומי בוושינגטון כינה את המהלכים של רוסיה כ"ניסיונות האחרונים שלה להשתמש בגז טבעי כנשק פוליטי וכלכלי. הכפייה האנרגטית של רוסיה הפעילה לחץ על שוקי האנרגיה, העלתה מחירים לצרכנים ואיימה על ביטחון האנרגיה העולמי. פעולות אלו רק מדגישות את חשיבות העבודה שארצות הברית והנציבות האירופית עושות כדי לסיים את ההסתמכות שלנו על אנרגיה רוסית".