הז'קט שהאסטרונאוט באז אולדרין לבש במהלך הטיסה ההיסטורית לירח לפני 53 שנה נמכר תמורת יותר מ-2.7 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר שניתן אי פעם עבור פריט חלל אמריקאי.

אפולו 11 - הצעדים הראשונים של באז אולדרין על הירח. צילום: מתוך אתר נאס"א

הז'קט הלבן, ועליו סמל נאס"א, דגל ארה"ב והלוגו של אפולו 11, שימש את אולדרין בעת שהוא טס בתא הפיקוד קולומביה עם עמיתיו, ניל ארמסטרונג ומייקל קולינס, במשימה שהגיעה לשיאה עם הנחיתה על הירח ב-20 ביולי 1969. הז'קט היה עשוי מחומר עמיד לאש, וזאת כלקח מהשריפה שבה נספו שלושה אסטרונאוטים באפולו 1 בשנת 1967.

אולדרין (92), האדם השני שצעד על הירח אחרי ארמסטרונג והיחיד מבין חברי אפולו 11 שעדיין בחיים, החליט להעמיד למכירה את הז'קט יחד עם 68 פריטים אישיים אחרים, בהם הפנקס שבו נרשמו כל לוחות הזמנים של המשימה ושרטוטים של הנחיתה וההליכה על הירח.

במכירה שהתקיימה בסותבי'ס שבניו יורק ביום שלישי בערב, נמכר הז'קט, פריט הלבוש היחיד מהטיסה שהועמד למכירה אי פעם, תמורת סכום שיא של 2,772,500 דולר לרוכש אלמוני. בסך הכל, הסתיימה מכירת כל הפריטים בסכום של 8.2 מיליון דולר. "התוצאה היא עדות לקריירה האגדית של באז אולדרין ולמחויבות ארוכת השנים שלו לחקר היקום ולהבנתו", אמרה קסנדרה האטון, ראש תחום מדע ותרבות פופולרית בסותבי'ס.