סוכנות הידיעות Yonhap דיווחה הבוקר (חמישי) כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הורה לצבאו לפרוס באופן מידי את "אמצעי ההרתעה הגרעיניים" של המדינה, ואמר כי ארצו מוכנה לעימות צבאי עם ארצות הברית. המנהיג אמר את הדברים בנאום שנשא לרגל יום השנה ה-69 לשביתת הנשק עם קוריאה הדרומית וברקע טענת גורמים רשמיים בארה"ב ובקוריאה הדרומית שאמרו כי פיונגיאנג השלימה את ההכנות לביצוע הניסוי הגרעיני הראשון מאז 2017.

בדרך ליכולת גרעינית? קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בשמונה טילים בליסטיים
בניסיון ללחוץ את קוריאה הצפונית: סנקציות הוטלו על תומכים בתכנית הטילים

 "ארצות הברית ממשיכה בפעולות העוינות, המסוכנות והבלתי חוקיות שלה יחד עם קוריאה הדרומית, ומבקשת להצדיק את התנהגותה באמצעות דמוניזציה שהיא עושה לנו. כוחותינו ערוכים להגיב לכל משבר, ואמצעי ההרתעה הגרעיניים שלנו מוכנים בעוצמה, בדיוק ובמהירות", אמר המנהיג.

"מעשי ארה"ב, שמכנה כל פעולה שגרתית של כוחותינו 'פרובוקציה או איום', בזמן שהיא עצמה מקיימת תרגילים גדולים המאיימים על ביטחוננו - הם ממש שוד, היחסים מתקדמים לנקודת האל חזור, למצב של סכסוך", הוסיף.

קים גם הזהיר את ממשלו של  יון סוק-יאול בקוריאה הדרומית ואמר כי כל ניסיון לפגוע במדינתו ייענה בתגובה קשה ו"השמדה". "ארצות הברית דוחפת אותה לעימות אובדני", אמר.