דובר חיל האוויר הסיני שלח איום מרומז לעבר טיוואן בתערוכה צבאית של חיל האוויר אמש (שבת). הדובר טען כי סין "תשמור בנחישות על ריבונות לאומית ושלמות טריטוריאלית. יש לנו סוגים רבים של מטוסים המסוגלים להקיף את האי היקר של מולדתנו". בנוסף, עיתונאי סיני המזוהה עם השלטון צייץ כי "יש לנו את הזכות להפיל את המטוס של ננסי פלוסי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

האיום הסיני מגיע ברקע ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאית ננסי פלוסי במזרח, אשר טרם נקבע אם יכלול גם ביקור בטאיוואן. בציוץ, אשר כבר הוסר מהרשת, טען העיתונאי כי "אם מטוסי קרב אמריקאיים ילוו את פלוסי, זו פלישה לטריטוריה שלנו. לצבא יש את הזכות לעצור בכוח את מטוסי הקרב ואת המטוס של פלוסי, כולל ירי אזהרה". "במידה וזה לא יעבוד, אפשר להפיל אותם", הוסיף העיתונאי, על פי "הניו-יורק פוסט".

מוקדם יותר השבוע הודיע משרד ההגנה הסיני לבית הלבן כי לא יקבל ביקור של פלוסי בטאיוואן. גורמים רשמיים סיניים טענו לאחרונה כי שום חלק ממיצר טייוואן אינו יכול להיחשב למים בינלאומיים, בניגוד לעמדתן של ארצות הברית ומדינות אחרות. דובר משרד החוץ הסיני אמר ביוני כי "לסין יש ריבונות, זכויות ריבוניות וסמכות שיפוט על מיצר טייוואן".

במקביל, יו"ר בית הנבחרים פלוסי הכריזה על ביקורה הרשמי באסיה - ללא התייחסות לסוגיית טאיוואן. על פי הודעתה, היא תבקר בארבע מדינות באזור - סינגפור, מלזיה, דרום קוריאה ויפן. "הטיול יתמקד בביטחון הדדי, שותפות כלכלית וממשל דמוקרטי באזור ההודו-פסיפיק".