מנהלי משא ומתן בכירים בשיחות להסכם הגרעין עם איראן ציינו הלילה (בין ראשון לשני) כי הם אופטיימים לגבי האפשרות של הגעה להסכמות על מגבלת על העשרות האורניום בטהרן, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. 

מפקד משמרות המהפכה באיראן מאיים: "נפתח שלב חדש בהתנגדות נגד ישראל"

"עשרות אלפי טילים": בכיר איראני באיום חדש על ישראל

"אנחנו עומדים חמש דקות, או חמש שניות, מקו הסיום", אמר שגריר רוסיה מיכאיל אוליאנוב לכתבים בווינה, ארבעה ימים לאחר השיחות. וטען כי נותרו "שלושה או ארבעה חילוקי דעות" לפתרון. "אני לא יכול להבטיח, אבל הרושם הוא שאנחנו מתקדמים בכיוון הנכון", הוסיף. 

אנריקה מורה, מנהל המשא ומתן הבכיר של האיחוד האירופי, אמר גם הוא שהוא אופטימי "לגמרי" לגבי התקדמות השיחות עד כה. "אנחנו מתקדמים, ואני מצפה שנסגור את המשא ומתן בקרוב", אמר לתקשורת האיראנית.

כזכור, המשא ומתן בין איראן למעצמות על החייאת ההסכם משנת 2015 חודש ביום חמישי האחרון לאחר עצירה של חודשים. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, מסר אתמול כי הצלחתן של השיחות בין ארה"ב לאיראן תלויה בגמישותם של האמריקאים.

עבדולהיאן פנה בנוסף ל"כלב השמירה" של האו"ם בתחום הגרעיני וקרא לפתור את הבעיות הטכניות שנשארו בנוגע לפעילות הגרעינית של איראן, ולהתרחק מנושאים פוליטיים שאינם פרודוקטיביים.