דרמה בארה"ב: סוכני FBI פשטו הלילה (בין שני לשלישי) על מאר-א-לאגו, בית הנופש של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הממוקם בפאלם ביץ' שבפלורידה, כך לדברי טראמפ. 

בהצהרה של הנשיא לשעבר הוא טען כי האחוזה "נמצאת כעת במצור, לאחר שקבוצה גדולה של סוכני FBI פשטו עליה וכבשו אותה". לדבריו, "הפשיטה הייתה ללא הודעה מוקדמת, והם אפילו פרצו לכספת שלי".

לארה טראמפ, כלתו של טרמפ, אמרה כי "הוא המום כמו כולם". היא סיפרה ששוחחה עמו מוקדם יותר, והוסיפה כי "כולם שיתפו פעולה עם ה-FBI בנוגע למסמכים שהיו בסימן שאלה". "הם מפחדים שהוא הולך להכריז בכל יום על כך שהוא מתמודד לנשיאות ב-2024, וזו דרך נוחה מאוד לזרוק עוד קצת בוץ על דונלד טראמפ, כאילו הם לא עשו מספיק", תקפה כלתו את הגורמים השונים.

אריק, בנו של טראמפ אמר כי "מטרת הפשיטה, לפי מה שהם אמרו הייתה בגלל שהארכיון הלאומי רצה לאשר אם לטראמפ היו מסמכים כלשהם ברשותו". "הנשיא טראמפ והצוות המשפטי שלו שיתפו פעולה עם פקידי ה-FBI, שאכן ביצע פשיטה ללא הודעה מוקדמת", ציין פרקליטו של הנשיא לשעבר.

משרד המשפטים האמריקאי מעורב בשתי חקירות פעילות הקשורות לטראמפ, האחת בנוגע למהומות הקפיטול והשנייה בנוגע לטיפול לקוי במסמכים מסווגים. בחיפושים שנערכו בביתו של הנשיא לשעבר, אנשי אכיפת החוק התמקדו בעיקר באזור המועדון בו נמצאים משרדיו ומגוריו האישיים.

בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)
בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)
אנשי השירות החשאי מחוץ לאחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Marco Bello)
אנשי השירות החשאי מחוץ לאחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Marco Bello)

הפשיטה על ביתו של טראמפ הגיעה שעות לאחר שדווח כי עורך הדין ג'ון רולי, תובע פדרלי לשעבר, מייצג כעת את טראמפ בשיחות עם משרד המשפטים על נושאים הקשורים לחקירת המחלקה על מהומות הקפיטול ב-6.1.20. החיפוש בביתו של הנשיא לשעבר כלל בדיקה של מיקום שמירת מסמכים, ובמהלכו נלקחו מספר קופסאות עם חפצים. 

חשוב להסביר כי על מנת לקבל את צו החיפוש, החוקרים הפדרליים נדרשו להראות לשופט הוכחות לכך שיש להם סיבות להאמין שבוצע פשע על ידי טראמפ, וכי עלולות להיות במקום ראיות הקושרות אותו לביצוע הפשע הזה. החיפוש בביתו של טראמפ מהווה למעשה עליית מדררגה בהתמקדותה של אכיפת החוק הפדרלית בטראמפ, לאחר שבחודשים האחרונים עלתה שאלה האם התובע הכללי מתכנן להמשיך לחקור את הנשיא לשעבר.