בסביבת טראמפ חושדים כי ג'ארד קושנר עשוי להיות זאת שהעביר לידי רשויות אכיפת החוק את המידע שהוביל לפשיטה על אחוזתו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. 

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מסביר: מה משמעות פשיטת ה-FBI על האחוזה של טראמפ?

טראמפ חשוד בהפרת חוק הריגול, מידע מסווג נמצא באחוזתו

העיתון האמריקאי "ניוזוויק" דיווח לראשונה בשבוע שעבר כי מקור סודי מסר את המידע לרשויות הפדרליות. בראיון למנחה הרדיו ופרשן רשת MSNBC דין אוביידלה ביום שישי, נשאלה מרי טראמפ, אחייניתו של הנשיא לשעבר, מי יכול להיות זה שהעביר את המדינה. טראמפ השיבה ואמרה שזה "קשה לבחור", אבל הצביעה על קושנר. 

"אני חושבת שצריך להסתכל באופן חשדני למדי כיצד קושנר השיג 2 מיליארד דולר. אנו גם צריכים להסתכל בחשדנות על העובדה שהוא נותר כל כך שקט לאורך חודשים כל כך ארוכים.  צריכים לחשוב למי עשוי להיות אינטרס בהסגרה אפשרית של דונלד, ומי יכול לחשוב שמהלך כזה עשוי להקטין את הצרות שמאיימות עליו", טענה.

"זה בהחלט נשמע כמו מישהו במעמדו של ג'ארד", המשיכה טראמפ ואמרה "אני לא אומרת שזה הוא, אבל זה יכול להיות הוא". בדבריה התייחסה לעובדה שקושנר קיבל לכאורה מבכירים בסעודיה סכום של שני מיליארד דולרים, כחצי שנה לאחר סוף כהונתו של טראמפ.

בנוסף, גם עורך דינו לשעבר של טראמפ טען "שהמלשין" יכול היה להיות אחד מילדיו של הנשיא לשעבר או חתנו. "זה בהחלט אדם במעגל הפנימי לא אתפלא לגלות שזה ג'ארד או אחד מילדיו", אמר ל-Insider. 

כזכור, אמש פורסם ב"ניו-יורק טיימס" כי עורך דינו של טראמפ חתם בחודש יוני האחרון על תצהיר לפיו כל המידע המסווג שהוחזק ב"מאר א-לאגו" הושב לידי אנשי הממשל. כעת, עם הפשיטה שנערכה במקום והחומר שנתפס, בארה"ב טוענים כי התצהיר יכול לשמש כהוכחה לכך שטראמפ ואנשיו לא שיתפו פעולה ואולי אף רימו את אנשי ה-FBI.

בדיווח שפורסם בוושינגטון פוסט נטען כי מסמכים מסווגים הקשורים לנשק גרעיני היו בין הפריטים שחיפשו סוכני ה-FBI בחיפוש במעונו של נשיא ארצות הברית לשעבר. על פי הדיווח, החיפוש החריג מדגיש את הדאגה בקרב פקידי ממשל לגבי סוגי המידע שלדעתם ניתן לאתר ב'מאר-א-לאגו' שעלול ליפול לידיים הלא נכונות.