דאגה בארצות הברית מהתחממות היחסים בין רוסיה לסין, זאת בעקבות הגינוי של פוטין לביקור של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, בטיוואן, מוקדם יותר החודש, כך הודה הלילה (חמישי) דובר מחלקת המדינה, נד פרייס. 

המתיחות באזור טייוואן: משרד החוץ של סין הכריז על שורת צעדים נוספים נגד ארה"ב

ארה"ב ממשיכה להתגרות בסין: משלחת של הקונגרס האמריקאי מבקרת בטייוואן 

במקביל לכך, פוטין האשים את ארצות הברית ב"ניסיון מכוון להדליק את הלהבות ולעורר צרות באסיה", בכך שהיא מאפשרת לפלוסי לבקר בטיוואן. "הבריחה של ארה"ב לכיוון טייוואן היא לא רק מסע של פוליטיקאי חסר אחריות, אלא חלק מהאסטרטגיה האמריקנית מכוונת שנועדה לערער את המצב ולזרוע כאוס באזור ובעולם", אמר הנשיא הרוסי בוועידת ביטחון בינלאומית במוסקבה והוסיף כי "זו הפגנה של חוסר כבוד למדינות אחרות ולהתחייבויות הבינלאומיות שלהן".

דובר משרד החוץ הסיני אמר כי ארצו "מעריכה מאוד" את דבריו של פוטין, ואמר שהם מדגימים "את התיאום האסטרטגי ברמה הגבוהה בין סין ורוסיה ואת התמיכה האיתנה ששתי המדינות העניקו זו לזו בנושאים הנוגעים לאינטרסים הליבה שלהן".

כמו כן, סין הודיעה כי תשתף לצד הודו בתרגילים צבאיים ברוסיה מה-30 באוגוסט עד ה-5 בספטמבר במחוז הצבאי המזרחי של רוסיה. ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי התמרונים יכללו יחידות של כוחות מוטסים ומפציצים ארוכי טווח.

בהודעת משרד ההגנה הסיני צוין כי התרגילים "לא קשורים למצב הבינלאומי והאזורי הנוכחי" והם נועדו "להעמיק את שיתוף הפעולה הפרגמטי והידידותי עם הצבאות של המדינות המשתתפות, לשפר את רמת התיאום האסטרטגי של כל הצדדים המשתתפים, ולהגביר את היכולת להתמודד עם איומים שונים".